Z niekoľko desiatok prehliadok, ktoré sa počas necelého týždňa trvajúceho podujatia konali, sme vybrali desiatku dizajnérskych mien. Takmer všetkých veľmi dobre známych aj slovenskej konzumentke módy, tobôž znalcom a nadšencom. Ak vybrať zjednocujúci prístup pre budúcu sezónu, zdá sa, že aj európska dizajnérska špička sa zhodla na tom, že sa vracia sloboda, ľahkosť, frivolnosť a sexepíl, často so zapojením výrazných historických inšpirácií – niekde siahajúcich dozadu len pár desaťročí (Dior), inde dokonca pár storočí (Louis Vuitton).
Parížske móla hrali výraznými farbami napríklad v prípade ateliéru Dior, ktorý sa zároveň vrátil v čase späť ku kolekcii niekdajšieho dizajnéra Marca Bohana v roku 1961. A priniesol inovovaný pohľad na takzvaný Slim Look. Nechýbali však ani súčasné prvky, športové šortky a bombery, grafické motívy a reliéfne výšivky, ktoré motívy tvorili, večerné looky boli zjednodušené a odľahčené od dekoratívnosti, tá sa prenášala skôr do dennej módy.
V prípade značky Chanel sa frivolnosť a ľahkosť ešte umocnila prezentáciou. Modelky sa premávali na vyvýšenom móle a fotografi ich museli zvečňovať opretí o mólo zospodu. Závan nostalgie 90-tych rokov neumocnila len takto stavaná šou, ale aj pastelové farby na tvídových sakách s nerovnomerným lemom (vzadu dlhším, vpredu skráteným). Hitom určite budú plavky, ktorých sa na móle, podobne ako všemožných doplnkov v podobe kabeliek, objavilo niekoľko. Opomenúť nemožno ani výrazné zapojenie loga, možno v istých momentoch až prehnané. Ak to má však lákať kúpychtivú klientelu, misiu asi naplnia.
Ateliér Louis Vuitton oslavuje 200. výročie narodenia zakladateľa rovnakého mena, ktorý kedysi vyrábal exkluzívne batožinu pre princeznú Eugenie. V priestoroch, kde sa stretávali pred bezmála 140 rokmi, sa konala aj prehliadka a dizajnér Nicholas Ghesquiére v nej miešal moderné prístupy s historizujúcimi prvkami, napríklad aj masívnymi sukňami so zvýraznením bokov ako z kráľovského dvora. Modelky zdobili tiež okuliare, ktoré boli zároveň akoby tiarami. Do večerných či párty lookov styling primiešal džínsy a strihovo patrila kolekcia medzi to najodvážnejšie a zároveň najnápaditejšie vôbec.
Exteriérovú prehliadku pripravila značka Chloé, pre ktorú navrhuje Gabriela Hearst. Prírodné materiály, zapojenie ručnej práce, detaily strapcov a uzlíkov či korálikov, úplety obkresľujúce telo – toto bolo móda veľmi komfortná, takpovediac „woman-friendly“ a stavala na kvalitných materiáloch a nenútenosti. Nesnažila sa o prvoplánový ženský sexepíl, ale skôr ľahkosť, nežnosť a pocit vlastnej spokojnosti.
V rámci týždňa módy sa prezentovali aj dizajnérske domy ako Givenchy, Saint Laurent, Hermés či Valentino a Lanvin. Posledný menovaný ukázal výraznú inšpiráciu zvodným odtieňom fialovej farby, ktorá prestupovala takmer celú kolekciu v rozličných materiáloch, detailoch či dekoratívnych prvkoch.
U Valentina zaujali pre oko opulentné metalické materiály spoločne s bohatými výšivkami na dlhých kaftanoch, zatiaľ čo Hermés ponúkol precíznosť a výnimočnosť v „tichom“ luxuse, ktorý sa zvyčajne odohráva v dielňach a objavíte ho až pri dotyku či dôkladnejšom pohľade na jednotlivé modely. Všetkých desať prehliadok si pozrite v našej galérii, kde sme pre vás urobili výber 10 fotografií – koláží z prehliadkových mól.