Šesťdesiatosemročná bývalá učiteľka sa aj nedávno objavila pred objektívmi v kreácii, ktorá sa nedala prehliadnuť. Čierne puzdrové šaty s výrazným graficko-geometrickým motívom na prednom paneli udreli do oka a elegantná plavovláska v nich pomerne ľahko zatienila aj svoju ukrajinskú súputničku – prvú dámu Olenu Zelenskú.
V prípade Macronovej ide pritom o vernú podporu jedného z najslávnejších módnych domov, ktorými sa Francúzsko môže pýšiť. Reč je o značke Louis Vuitton, ktorá svoj úspech odštartovala výrobou cestovnej batožiny a neskôr sa prepracovala aj do segmentu luxusných doplnkov (kabeliek, peňaženiek, opaskov) a tiež dámskej a pánskej módy.
Hoci rukopis aktuálneho kreatívneho šéfa značky Nicolasa Ghesquiéra je pomerne výrazný – pestrý, farebný, kombinujúci materiály, technológie aj historické vplyvy – na prvej dáme Francúzska má verejnosť možnosť vidieť skôr jednoduchšie kúsky s originálnym detailom. To platilo aj v prípade šiat, ktorých základný vzor cituje slávnu potlač Monogram vuittonovskej batožiny a kabeliek, pričom však nečerpá z tradičného loga preložených písmen LV, ale štvorlupeňového kvetu, ktorý sa v tvorbe značky rovnako objavuje celé dekády.
Konkrétny model šiat nie je v online ponuke francúzskeho módneho domu, je možné ho získať len vo vybraných predajniach, prípadne na objednávku. Cena týchto šiat, v ktorých vzor nie je potlačený, ale dokonale a precízne zošitý po línii kvetinových lupienkov, môže štartovať zhruba na dvoch tisíckach eur.
To, samozrejme, v prípade francúzskej prvej dámy nemôže hrať rolu. Nielen módne značky samotné, ale aj vedenie štátu si určite dobre uvedomujú, že Brigitte Macronová takto propaguje francúzsky odevný priemysel a pomáha jeho reklame aj za hranicami.
Podobný prístup by rozhodne nemal byť ničím výnimočným. Platí to aj v prípade vojvodkyne Kate, ktorá sa pravidelne oblieka do britských módnych značiek či napríklad u španielskej kráľovnej Letizie, ktorá zase s prevahou nosí španielskych dizajnérov. Aj slovenská prezidentka Zuzana Čaputová so železnou pravidelnosťou oblieka kreácie domácich návrhárov ako je Boris Hanečka či Jana Kuzmová a upozorňuje tak na podporu domácej tvorby a lokálneho dizajnu.