Modelky sa tento rok neprechádzali po prehliadkových mólach v sálach plných divákov, ale napríklad po zámku vo Versailles alebo v priestoroch vyhlásenej diskotéky.
Milovníci módy to všetko sledovali doma na svojich obrazovkách. Za niekoľko dní sa verejnosti predstavili novinky dámskej módy pret-a-porter z dielne 92 módnych značiek.
Krásne dievčatá v lesklých aj priesvitných úboroch ležérne odhodili kabáty a vydali sa na cestu po súkromnom klube Chez Castel v Saint-Germain-des-Prés, medzi pohovkami potiahnutými červenou látkou. Presne tak vyzerala tohtoročné módna prehliadka značky Chanel, ako ju koncipovala Virginie Viard, nástupkyňa Karla Lagerfelda na čele značky. Vzdala tak hold dobám, keď sa modelky samy líčili a obliekali. V kolekcii sa objavilo aj lyžiarske oblečenie vo francúzskych národných farbách alebo s motívom snehových vločiek.
„Táto kolekcia je kombináciou dvoch vplyvov: nálad zimných športov, ktoré milujem, a istej idey parížskeho štýlu cool a chic, od 70. rokov po súčasnosť,“ vysvetlila Viard.
Značka Dior svoju prehliadku v štýle ženských hrdiniek z rozprávok zasadila do zrkadlovej galérie zámku vo Versailles. Dlhou chodbou plnou odrazov a zlatej výzdoby sa prechádzali ženy, ktoré vyzerali ako moderná verzia Červenej čiapočky alebo Alenky v ríši divov. V zostrihu, ktorý si môžete pozrieť nižšie, boli zachytené tiež tanečnice v priliehavých úboroch, ktoré presne kopírujú ich postavy.
Kvôli technickým ťažkostiam so strihom videa sa prehliadka Dior vysielala s niekoľkodňovým oneskorením, presne na Medzinárodný deň žien. V sprievodnom texte k videu Dior pripomína, že ako rozprávky písali slávni spisovatelia, teda muži, bolo ich rozprávanie dlhé storočia takmer výhradnou doménou žien, píše AFP. Prehliadky s modelkami, no bez divákov a prezentované prostredníctvom predtočených krátkych filmov predstavili aj renomované značky Balmain či Hermés, dizajnér Rick Owens či dizajnérka Isabel Marant a ateliér Givenchy.
Na poslednej menovanej zaujala aj Meadow Walker, dnes 22-ročná dcéra zosnulého herca Paula Walkera. Šou Givenchy bola jej veľkým módnym debutom. Už tradične týždeň módy uzatvárala značka Louis Vuitton, ktorá prehliadku zorganizovala (tiež bez publika) v priestoroch jedného z krídiel múzea Louvre.
Na jednej z prehliadok predsa len diváci zblízka sledovali skutočné modelky. Tie sa prechádzali medzi radmi zaparkovaných áut, ktoré osvetľovali improvizované mólo. Francúzsky módny dom Coperni pripravil drive-in prehliadku na športovom štadióne v Paríži, hostí priviezli usporiadatelia v elektromobiloch. Tento privilegovaný zážitok však mala len hŕstka novinárov a internetových „influencerov“, na štadióne bolo celkom 36 áut, píše Madame Figaro.