Zdravie pokožky? Počas pandémie nás zaujíma o čosi viac

Väčšina z nás sa vzdala krycích krémov a rúžov, viac nás zaujímajú pleťové séra, masky a takisto líčenie očí.

, 25.01.2021 13:00
pleť, žena, rúško, koronavírus Foto:
Čo sa deje s pleťou pod rúškom?
debata

S príchodom nového roka už tradične očakávame nové trendy a to aj v oblasti starostlivosti o pokožku či dekoratívnej kozmetiky. Na základe dostupných dát z uplynulých rokov odborníci vytýčia smer, ktorým sa ako spotrebitelia budeme podvedome uberať. Minulý rok bol však dôkazom toho, že čísla a štatistiky okamžite zbúra nepredvídateľná situácia, taká, ktorá vznikla v súvislosti s koronavírusom.

Posledné obdobie sa dosť intenzívne skloňuje slovo udržateľnosť. Jedným z predpokladov pre rok 2020 bol aj pokles nákupov kozmetických produktov. Ako to vyzeralo v skutočnosti? Len vo Veľkej Británii výrazne vzrástol predaj pleťových produktov, pričom od januára do októbra jeho objem vzrástol o celých 54 % v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2019. Tento nárast sa však netýka len Veľkej Británie, bol celoplošný. Predaj pleťových krémov celosvetovo vzrástol o 67 %, predaj čistiacich pleťových prípravkov o 66 %, pleťových súprav o 57 % a predaj pleťových sér o 32 %.

Aké sa núkajú vysvetlenia? Pandémia koronavírusu nás uväznila doma, na home-office. Dekoratívnej kozmetiky sme sa tak vo veľkej miere vzdali, naopak, začali sme sa intenzívnejšie starať o zdravý a svieži vzhľad pokožky. O slovo sa tak prihlásili čistiace masky, hydratačné séra a špecializované produkty starostlivosti o pleť.

Na dosiahnutie perfektne čistej a zdravej tváre...
Extra veľké bavlnené odličovacie tampóny sú...
+5Denná pleťová esencia, rozžiarujúca. Vysoko...

V závere roka 2019 vizážisti hlásili návrat červených pier a odvážne nalíčených očí. Rok 2020 a nosenie rúšok však tieto predpovede zmaril. Z pochopiteľných dôvodov sa naša pozornosť presunula z pier k očiam. Podľa výskumu Business Insider z augusta 2020 nosenie rúšok úplne zmenilo aj náš spôsob líčenia.

Tento fakt potvrdzujú aj údaje o predajoch, ktoré sú celkom iné než v predchádzajúcich krízach. V období minulých hospodárskych nepokojov to bol totiž práve rúž, ktorého predaje výrazne stúpli. Tohtoročný výskum spoločnosti Kantar ale preukázal, že predaje v kategórii „starostlivosť o pery“ sa len na Amazone mesačne výrazne prepadla, na druhej strane však vzrástli predaje očného make-upu.

Ešte nedávno sme vďaka niekoľkým vrstvám krycieho mejkapu zakrývali väčšie i menšie nedostatky pleti, jesenný prieskum spoločnosť FOREO a OnePoll UK z roku 2020 však hovorí o zmene. Prieskumu sa zúčastnilo 2 000 žien vo veku od 18 do 34 rokov pričom sa zistilo, že len každá piata z nich si ráno nastavuje budík skôr, aby sa stihla pripraviť na videokonferenciu, a 40 % žien si napríklad vypína kameru, pretože nie sú spokojné so stavom svojej pleti.

Video mítingy dokážu zaostriť práve na našu pokožku, kamera nebýva vždy milosrdná. Dámy pred kamerou sa tak, celkom prirodzene, usilujú o žiarivú a zdravú pokožku. Preto zrejme nie je prekvapením, že od začiatku prvej vlny pandémie si ženy dvakrát častejšie kupovali pleťové kozmetické produkty, pričom až 60 % z nich sa menej spolieha na účinky dekoratívnej kozmetiky.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #kozmetika #pokožka #pandémia #kozmetická starostlivosť
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy

+ Život je príliš krátky na to, aby ste riešili nepodstatné záležitosti.
Urobte veľký poriadok na povale a...

+ Potrebujete byť mimo spoločnosti ľudí, dajte jasne najavo, čo vám chýba.
Nenechajte sa zlákať hraním hier...