Ešte na jar to vyzeralo, že svet bude rád, ak sa vôbec nejaké prehliadky uskutočnia. Mnohé odevné značky ohlásili redukciu klasického prehliadkového kalendára, ktorý pre vybraných obsahoval niekedy 6 až 8 módnych šou ročne. Ale situácia nepustí a bolo treba sa jej prispôsobiť.
Kým napríklad značky ako Gucci alebo Saint Laurent potvrdili zmeny v doterajšom pôsobení v rámci tradičných týždňov módy, ich konkurencia z domov ako Chanel či Dior sa rozhodla, že sa aktuálnemu stavu v spoločnosti prispôsobí. A urobí šou so všetkým, čo sa len dá. Aj s patričnými reštrikciami, samozrejme.
Aj preto sa mekky módy zaplnili módnymi redaktormi vyzbrojenými ochrannými rúškami. Bolo ich, samozrejme, výrazne menej. Americkí väčšinou nedoleteli vôbec a zastúpili ich európski novinári – korešpondenti. Biednejšie to bolo aj s inokedy všade prítomnými celebritami. Pár sa ich podarilo dotiahnuť práve na prehliadky Chanel, Dior či talianskej značky Fendi.
Možno však bolo dobré, že známych tvárí ubudlo, pozornosť sa totiž mohla sústrediť práve na samotnú módu. A tiež schopnosť jednotlivých ateliérov popasovať sa s výzvou v podobe spoločnosti „v časoch“ korony. Niektoré prehliadky sa uskutočnili priamo pod holým nebom, mólom sa stal park (Kenzo, Koche), ulica (Marco Rambaldi), ale dokonca aj súkromná záhrada dizajnéra (Christian Siriano).
Niektoré ateliéry využili vlastné zázemie a priestory, ktoré premenili na prehliadkové mólo s kamerami a fotoaparátmi (Prada, Salvatore Ferragamo). Hostia však chýbali. Prehliadkové zábery sa zväčša streamovali na internete, v prípade talianskej značky Versace dokonca priamo v milánskych uliciach na reklamných plochách. A mnohí módni redaktori tentoraz nepracovali s priamym kontaktom s odevmi, museli stačiť fotografie, skice, komentáre samotných návrhárov ku nim.
Napriek tomu sa uskutočnilo niekoľko skvelých prehliadok (Valentino, Louis Vuitton) a len čas ukáže, ako sa spôsob prezentácie vyvinie v nasledujúcich mesiacoch. Móda dokáže využívať moderné technológie, ale zároveň potrebuje aj priamy kontakt. Najmä v prípade nákupcov, ktorí šaty a nové kolekcie nakupujú do internetových či kamenných obchodov, aby sa mohli predávať v nasledujúcej sezóne. Uvidíme, čo sa ocitne v ich výbere po týchto „korona“ týždňoch módy. A na ďalšie si pár mesiacov počkáme. Napovedia viac…