Myslíte si, že poznáte Avon? Sledujte (nás) pozorne...

Na počiatku bol predaj parfumov od dverí ku dverám, za ktorým stál obchodník s knihami a vo voľnom čase vášnivý parfumér David McConnell. Spoločnosť, ktorá odštartovala na Manhattane v New Yorku ako malý podomový biznis, slávi 135 rokov svojej histórie a stala sa jednou z najvýznamnejších kozmetických firiem, ktoré menia životy žien po celom svete.

30.09.2020 06:00
avon, nativ clanok, nepouzivat

Reč je, samozrejme, o značke Avon, dobre známej po celom svete a už niekoľko dekád aj na slovenskom trhu. Svoje súčasné meno získala v roku 1939, keď sa z California Perfume Company premenovala na Avon. Názov vznikol ako pocta rodisku Williama Shakespeara, mestečku Stratford-upon-Avon. Koncept podomového predaja s dámami, ktoré aj slovenský svet pozná pod označením „avon-ladies“, prešiel počas niekoľkých desaťročí existencie výraznejšími premenami. Čo však podľa zástupcov spoločnosti zostávalo vždy prioritou, boli ženy. Ich túžby, ich krása, ich pocit naplnenia a spokojnosti, ale aj ich zdravie či postavenie v spoločnosti.

Práve v tomto roku sa rozhodla značka Avon pre transformáciu loga, ale aj spustenie novej kampane pod názvom #WatchMeNow, pre slovenskú zákazníčku #SledujteMa. Jej cieľom je poukázať na to, že Avon tu bol už pred mnohými rokmi a vždy patril k lídrom segmentu s krásou. Na čo mnohí zabudli, je fakt, že už v čase, keď ešte ženy nemohli voliť, patrila spoločnosť k tým, kto im priniesol možnosť zárobku a realizácie.

„Sme dynamická, odvážna, moderná a inkluzívna kozmetická spoločnosť; sme kvalitná značka, ktorá má čo ponúknuť; bojujeme za dôležité veci. Ponúkame flexibilnú možnosť zárobku už od čias, kedy ešte ženy nemali hlasovacie právo,“ upozornil James Thompson, ktorý je šéfom značky a predaja.

Podľa generálnej riaditeľky Avon Angely Cretu je nová kampaň #WatchMeNow #SledujteMa zároveň signálom začiatku novej éry kozmetickej spoločnosti. „Avon uplatňuje odlišný prístup ku kozmetike 135 rokov a nemáme v pláne s tým prestať – naopak, stále v tom pokračujeme. Teraz zúročíme to, čo sme sa za posledných 135 rokov naučili o sile vzťahov a pridanej hodnote ľudskej komunikácie v predaji, a to za pomoci nových digitálnych nástrojov, ktoré umožňujú našim kozmetickým poradkyniam flexibilne zarábať prostredníctvom svojich sociálnych platforiem,“ uviedla Cretu.

Krása má byť demokratická a dostupná všetkým bez rozdielu. To bol odjakživa cieľ Avonu, ktorý neustále pracuje na inováciách a vývoji, investuje do výskumu, vývoja produktov, ale najmä do ľudí, ktorí so značkou pracujú. Ako moderná a inkluzívna spoločnosť, ktorá dbá na blaho žien, sa však už roky nestará len o ich fyzickú krásu. Konieckoncov, na počiatku stál samotný proces pomoci zrovnoprávnenia žien v rámci pracovného trhu a aktivity kozmetickej spoločnosti počas uplynulých rokov upozorňovali aj na pálčivé problémy v spoločnosti a živote žien po celom svete. V tomto duchu sa už roky realizuje Avon napríklad v projektoch na zastavenie rodového násilia či v rámci zlepšenia prevencie rakoviny prsníka, jedného z najčastejších zhubných ochorení, ktorému ženy po celom svete čelia.

Domáce násilie páchané na ženách je téma, pri ktorej mnohí zatvárajú oči. Pritom kozmetická spoločnosť AVON spolu s Avon Foundation for Women robia pravý opak, na boj proti domácemu násiliu venovali už viac ako 80,5 milióna dolárov a pomohli tak 14 miliónom žien. Tento rok predstavili tiež program núdzového grantu ako reakciu na nárast prípadov domáceho násilia dôsledkom domácej izolácie v období pandémie Covid-19.

avon, nativ clanok, nepouzivat

Ďalšou nesmierne dôležitou aktivitou je snaha o pomoc a prevenciu v súvislosti s diagnózou rakoviny prsníka. Aj na Slovensku každoročne pribudne okolo 2000 nových pacientov s rakovinou prsníka, pričom značku Avon si mnoho Slovákov spája so známym pochodom, ktorý každoročne plnil ulice hlavného mesta. Okrem zbierania finančných prostriedkov na podporu organizácií pomáhajúcich ženám s diagnózou rakovina prsníka prinášal aj nádej zhmotnenú v podobe energickej oslavy ženstva a zdravia – v povestných tričkách.

Tento rok sa síce pre pandémiu koronavírusu hromadné podujatie nekonalo, no to Avon v aktivitách na boj s rakovinou nezastavilo. V októbri vrcholí kampaň Avon za zdravé prsia, keďže tento mesiac je mesiacom boja proti rakovine prsníka. Pochod tentoraz nahrádza snaha o šírenie prevencie a osvety s pomocou kľúčových tvárí, žien, ktoré samy ochoreniu čelili. A samozrejme tiež zbierkou finančných prostriedkov, ku ktorej sa možno pripojiť s pomocou kúpy vybraných výrobkov.

„Naďalej sa budeme verejne angažovať v snahe o zmeny a pozitívne dopady v oblastiach, ktoré sa dotýkajú žien na celom svete. Rozdiel je v tom, že to odteraz robíme spôsobom, ktorý je relevantnejší, odvážnejší a sebavedomejší, to všetko v rámci stratégie rastu spoločnosti a Open Up AVON,“ upozorňuje generálna riaditeľka Angela Cretu.

S piatimi miliónmi obchodných zástupkýň na viac ako 50 trhoch sveta Avon v posledných 12 mesiacoch zrýchľuje svoje inovácie a obchodné transformácie – a to prostredníctvom posilnenia digitálnych nástrojov a podpory pre obchodné zástupkyne, rovnako ako nových patentovaných výrobkov. Od nástupu koronakírzy a začiatku zavedenia karanténnych opatrení eviduje AVON Česko a Slovenská republika až 2 100 nových registrácií Avon Ladies, čo predstavuje viac ako dvojciferný nárast v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku.

Kozmetická spoločnosť očakáva aj v nasledujúcom období nárast nových registrácií, vzhľadom na fakt, že ženy, ktoré prišli o prácu sa obzerajú po nových možnostiach sebarealizácie. Okrem registrácií sa v danom období zvýšil aj počet online objednávok. Predaj cez elektronický katalóg mal nárast o 620 % v porovnaní s rokom 2019. Niet lepšieho dôkazu, že značka v dnešnej dobe hrá v živote žien skutočne významnú úlohu. Celosvetová kampaň #WatchMeNow #SledujteMa odštartuje v septembri 2020 a na krátky film sa môžete pozrieť na avon.sk/watchme­now

chyba

+ Odhodlanie prináša výsledky, nevzdávajte sa.
Dokážete sa naučiť všetko čo treba, preto sa nebojte o to čo bude...

+ Nemeňte svoje stravovacie návyky, momentálne je vaše telo spokojné.
Práca, ktorú milujete, prinesie neočakávaný...