Modelky odeté do snehobielych dlhých rób sa pri ňom pohojdávali na hojdačkách, informovala agentúra Reuters.
Valentino podobne ako ostatné módne domy, ktoré sa zaoberajú vysokým krajčírstvom, musel počas pandémie covidu-19 prerušiť spoločenské akcie, uzavrieť obchody a na čas prerušiť výrobu. Luxusné značky preto namiesto módnych prehliadok pristúpili k videám, filmom a ďalším formátom, aby svoje kolekcie predstavili.
Módnu prehliadku návrhár Pierpaolo Piccioliho nakrútil vo slávnych rímskych filmových štúdiách Cinecittá. Prehliadke vysielanej naživo na internete sa prizeralo len malé publikum zložené z novinárov.
Piccioli predstavil 15 večerných rób, všetky až na jednu biele, ozdobené striebornými strapcami, perím a volánmi. Na šaty, ktoré boli štyri až päť metrov dlhé, sa minulo 350 metrov látky a až 4000 hodín ručnej práce.
Obmedzenia kvôli koronavírusu narušili dodávky zákazkových vzorov a výšiviek, biele šaty preto poslúžili ako plátno, na ktoré návrhár premietal kvety a ďalšie výjavy. O videoprojekciu sa postaral známy fotograf Nick Knight.
„(Kolekcia) vychádza v ťažkých chvíľach, ja som ale presvedčený, že našou prácou nie je byť odrazom doby, ale skôr na dobu reagovať. Móda je vyrobená kvôli emóciám. Je určená na snívanie,“ uviedol návrhár.