Banku vymenila za svoju vášeň - lodičky! Nosí ich aj prezidentka Čaputová

, 22.06.2020 06:00
Z privátneho bankovníctva k tvorbe lodičiek....
Z privátneho bankovníctva k tvorbe lodičiek. Katarína Sásiková sa vrhla na svoju veľkú vášeň. Autor:

Dlhé roky pracovala v privátnom bankovníctve. Po poslednej materskej však svoje sily a tvorivosť upriamila Katarína Sásiková iným smerom.

Vrátila sa k celoživotnej vášni, ktorú pre ňu symbolizujú dámske lodičky. A rovno do nich obula najvyššiu štátnu predstaviteľku.

Pracovali ste pätnásť rokov v bankovníctve, tam sa asi ženy bez lodičiek nezaobídu.

Neviem, či nezaobídu, ale z mojich skúseností môžem povedať, že v biznisovom prostredí je nosenie lodičiek u žien súčasťou každodenného kolobehu. Mnoho žien vo vysokých funkciách nosí na nohách príťažlivú obuv, atribút komfortu je to, čo som chcela pridať, keď som sa rozhodla, že vytvorím značku Catherine Mulier.

Čo pre vás vlastne znamená dámska lodička?

Je to moja celoživotná vášeň. Keď som sa rozhodovala, či ukončiť moju kariéru v banke a trošku tápala, čo vlastne ďalej ísť robiť, vo všetkých príručkách písali, aby človek robil, čo ho naozaj baví. Toto nadšenie presne pre mňa lodičky symbolizujú. Rozhodla som sa vyrobiť akoby pre mňa dokonalý pár topánok.

Model telových lodičiek slovenskej značky...
Model telových lodičiek slovenskej značky Catherine Mulier. Autor: archív značky

Motivovalo vašu snahu aj ženské sťažovanie sa, že ide o obuv, ktorá prináša viac utrpenia ako komfortu. Bolo hlavnou métou skĺbiť ženskosť a pôvab topánky na podpätku a zároveň jej dodať aj želané pohodlie?

Nevychádzala som z negatívnej motivácie. Sama nemám lodičky spojené s bolesťou alebo niečím nepríjemným. Práve naopak. Pre mňa dámska lodička znamená zmenu. Keď si ich žena obuje, cíti sa úplne inak, sebavedomejšie, mnohokrát máme pocit, že v nich dokážeme viac. Zároveň som sa pozerala na objekt topánky aj ako na súčasť nutného trendu udržateľnosti. Ten považujem za veľmi dôležitý a skúsila som vytvoriť univerzálny kus, ktorý by mal fungovať takmer ku každému oblečeniu.

Váš otec pracuje s ľudskými nohami celý život ako lekársky odborník. Aj vďaka nemu ste sa mohli priblížiť k vašej vízii?

Môj otec je traumatológ a v rámci svojich ambulancií vytvára ortopedickú obuv pre deti a pre dospelých na mieru. Aj vzhľadom na tento background som mala možnosť spolupracovať s technikmi, ktorí vytvárajú špeciálnu podporu pre nohy, ktoré to potrebujú. Skoro rok sme vyvíjali jednotlivé vankúšiky, ktoré podporujú stabilitu nohy. Lodička s podpätkom je síce už z princípu neprirodzená pre nohu, ale snažila som sa podporiť pohodlie topánky na maximum.

Z privátneho bankovníctva k tvorbe lodičiek....
Z privátneho bankovníctva k tvorbe lodičiek. Katarína Sásiková sa vrhla na svoju veľkú vášeň. Autor: Lívia Štokingerová

Existuje nejaký univerzálny kód, podľa ktorého dokážete vyrobiť ortopedickú vložku tak, aby sedela desiatim rôznym ženám?

Nie je to vložka robená na mieru pre každý typ chodidla. Podporujú sa s ňou však najviac namáhané body. Najviac zaťažená pri klenbe a pri podpätku je spodná časť priehlavku, tam sú dve výstuže. Všetko je robené z pamäťovej peny, ktorá sa prispôsobí konkrétnej nohe.

Produkciu ste odštartovali šiestimi základnými farbami. Plánujete do budúcnosti tiež skúsiť experimentovať s farbami, vzormi alebo materiálom?

Okrem bielej a čiernej máme v ponuke štyri lodičky telovej farby, majú korešpondovať s farbou kože, aby ju potom opticky predĺžili. Nad vzormi som nerozmýšľala vôbec. Ľudia sú v posledných rokoch pod tlakom rozhodnutia, čo si obliecť a ako sa zladiť. Chcela som to uľahčiť práve telovou farbou, pretože, ak si vyberiete takú, ktorá ladí k vášmu telu, siahnete po najoptimálnejšej variante.

Vy ste sa pohybovali vo vysokom biznisovom prostredí. Myslím si, že v ňom už nie je výnimočné, ak si slovenské ženy otvoria napríklad nákupný portál typu Net-a-porter a kúpia si pár lodičiek od Manola Blahnika alebo Christiana Louboutina. Čím teda chcete v takejto konkurencii obstáť vy?

Trošku vás opravím, ale máloktorá vysoká manažérka investuje päťsto až šesťsto eur do lodičiek. Mojou víziou bolo zachovať kvalitu a sprístupniť cenu – pár lodičiek teda predávam za 222 eur. Rozhodla som sa tiež vytvoriť možnosť kúpy len jednej lodičky. Napríklad, ak si žena polovicu páru zničí pri šoférovaní, alebo ak má chuť skombinovať dve rôzne farby. Samozrejme, že práca renomovaných značiek je pre mňa tiež veľkou inšpiráciou.

Návrh na vaše lodičky vzniká na Slovensku, šijú sa ručne však v Španielsku. Bola to cesta, ako sa priblížiť k priaznivejšej cene? Išlo o kompromis?

Minimálne polroka som obiehala slovenské firmy, aj bývalé závody Partizánske, aj malého výrobcu lodičiek v Pezinku, aby mi ušil lodičky podľa môjho dizajnu. Napriek tomu, že produkcia nie je veľká, nebolo možné ju pokryť. Vedela som od začiatku, že potrebujem etablovanú fabriku, ktorá má s obuvníckym remeslom skúsenosť, vyrobiť zlý sklon lodičky by bolo devastačné. Takže, áno, bol to kompromis. Lokálny dodávateľ pre potreby uvedenia kolekcie, ako som ho mala naplánované ja, skrátka neexistuje.

Myslíte si, že ženy nosia lodičky, aby si zdvihli sebavedomie?

Mnoho žien sa tak cíti sebavedomejšie, odvážnejšie. Celá silueta, samotná noha vyzerajú inak. A tiež je dokázané, že vyšší ľudia automaticky viac vzbudzujú rešpekt. Ale moja osobná filozofia aj v súvislosti s tvorbou značky Catherine Mulier stavia skôr na tom, že nie lodičky dodávajú žene odvahu. Odvážne a sebavedomé ženy si ich obúvajú, keď sa chcú cítiť lepšie.

Prezidentka Zuzana Čaputová s lodičkami od...
Prezidentka Zuzana Čaputová s lodičkami od značky Catherine Mulier. Autor: SITA, Brano Bibel

Hneď v úvode vášho podnikania sa vám podarilo získať výnimočnú klientku. Vaše lodičky nosí aj prezidentka Zuzana Čaputová. Stelesňuje víziu „vašej“ nositeľky?

Zuzana Čaputová je pre mňa dôkazom toho, že ak niečo naozaj chcete, môžete to dokázať. Vypracovala sa, je pre mňa vzorom odvážnej silnej ženy, ktorá ustojí všetky svoje rozhodnutia. Je elegantná, distingvovaná, silná a zároveň pokorná. Bola pre mňa veľká česť, že si obúva aj moju značku.

Plánujete vraj navrhnúť lodičky aj pre mužov. Myslíte si, že práve na tieto služby nájdete dopyt?

Prvotná idea vzišla z hlavy môjho kamaráta – terapeuta, ktorý sa už pasoval do role krstného otca značky. Podľa neho je veľmi dôležité nájsť v sebe ženstvo. Veľa sa teraz debatuje o rovnakých podmienkach žien a mužov. Ženy často skĺznu k tomu, že sa chcú priblížiť mužom – nielen rozhodnutiami, ale aj módou, štýlom. Akoby chceli zakryť nedostatok, že sú ženy. Mojím cieľom je práve naopak dopriať im radosť byť ženou v lodičkách. A takúto radosť som nechcela uprieť ani mužom. Veľa ich túži aspoň na nejakú chvíľu v sebe podporiť tú ženskú stránku. Takže aj preto plánujem vyrobiť špeciálnu kolekciu lodičiek pre pánov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Zuzana Čaputová #podnikanie #obuv #lodičky #Katarína Sásiková
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku