
Kolekciu haute couture mala aj tentoraz pod taktovkou kreatívna riaditeľka Maria Grazia Chiuri, ktorej pôsobenie vo francúzskom módnom dome zažíva úspech. Nielen mediálny, ale aj ekonomický. Kritici síce vyčítajú jej tvorbe repetitívnosť a cestu ľúbivého dizajnu okoreneného filozoficko-spoločenskými prepojeniami, ktoré Chiuri často využíva v prospech predajnosti a popularity pre vybrané módne kreácie.
Aj napriek výčitkám je však nutné zdôrazniť, že súčasný Dior stavia na myšlienke, ktorú presadzoval už niekdajší zakladateľ značky – robiť ženu krajšou, dodávať jej sebavedomie a pôvab. A so ženským pohľadom na vec sa toto všetko obohacuje ešte o rozmer komfortu a praktickosti.
Samozrejme, luxusná móda z dielní haute couture je v prvom rade ukážkou majstrovstva šikovných rúk v krajčírskych dielňach. Precíznosť, práca s ušľachtilými materiálmi, výšivky, ktorých vznik trvá dni či dokonca týždne, to všetko posúva jednotlivé kreácie do priestoru módnej výnimočnosti. Aj napriek tomu, že v dnešnej konkurencii a najmä schopnostiach, ktoré si už osvojili aj mladší autori či menšie firmy, sa výnimočnosť dosahuje stále ťažšie.
Na parížskej prehliadke módy haute couture sa Dior tentoraz prezentoval víziou antickej krásy a súznenia s telom. Dominantou móla sa stali zlaté odlesky, drapérie a ukážková práca s hodvábnym či šifónovým materiálom, ktorý pôsobil ľahučko ako vánok a doslova poletoval okolo tiel modeliek. V ateliéri sa pracovalo aj s lamé či brokátmi. Chiuri nestavila len na antické strihy večerných šiat a koktejlových modelov, prácu s riasením, skladaním a drapériou preniesla aj do odevov ako boli saká či sukne. Dokonalú optickú ilúziu tvorili napríklad zlaté strapce našívané po jednom na telových podkladoch.

Ani tentoraz nechýbal prehliadke spoločensko-politický, feministický odkaz. Talianska dizajnérka sa spojila s umelkyňou Judy Chicago a práve ich spolupráca mala viesť k podobe a metaforickému zmyslu tejto kolekcie. Či sa to podarilo naplniť, si už rozhodnú sami diváci. A určite bude záležať na tom, či patria k fanúšikom alebo kritikom. Ale niekedy je možno dobré vnímať šaty len ako ukážkové dielo módnej tvorby a nehľadať skryté metafory či filozofické odkazy. V takomto čírom vyznení to aj Dioru pristane asi najviac.