V súčasnom kolobehu módneho priemyslu a masovej produkcie šatstva, ktorá už začína byť skutočným ekologickým problémom, sa darí veľmi dobre živiť produkcia kusov, ktorú sú nápadne podobné tým od luxusných značiek.
Nie každý si môže dovoliť zaplatiť za sukňu tisíc eur či za topánky podobnú sumu, aj preto je dopyt po kúskoch, ktoré predmety luxusnej ready-to-wear módy kopírujú, stále taký vysoký. Samozrejme, masové značky sú v tomto smere vo výhode.
Kým veľké mená módneho priemyslu prezentujú kolekcie s predstihom a proces výroby a uvedenia v širšej distribúcii si žiada niekoľko mesiacov na prípravu kolekcie v potrebnom množstve, masové značky sú schopné túto produkciu výrazne urýchliť. Ako inak, na úkor kvality, použitých materiálov či vďaka schopnostiam masovej výroby.
Inšpirácia tým, čo v móde nasadili slávne mená, je celkom pochopiteľná. Konieckoncov, na tomto princípe móda funguje stáročia. Aj keď kedysi slávny tvorca látok priniesol do paláca luxusný brokát, majetná šľachta sa snažila podobný kus získať aj pre seba. Alebo aspoň približne podobný. A platilo to aj v časoch, keď sa revolucionárska Coco Chanel objavila s úpletovým materiálom. Najprv ich všetci odmietali, ale akonáhle si úplety našli silnú zákaznícku odozvu, skôr či neskôr museli po nich siahnuť aj ďalší dizajnéri.
Inšpirácia je však jedna vec a otrocké napodobňovanie tá druhá. Je len na vás, či sa rozhodnete radšej pristúpiť k móde originálnejšie, alebo vám nerobí problém naháňať trendy aj s produktmi masových značiek. My sme len pre príklad vybrali pár modelov, na ktorých vidieť, ako dokáže súčasný odevný priemysel fungovať.