Súbor viac ako tridsiatky modelov, ktorým dominovala dámska móda, no nechýbalo ani niekoľko pánskych kúskov, odprezentoval s mohutnými záverečnými ováciami v priestoroch Zrkadlovej sály bratislavského Primaciálneho paláca.
Priestor Holubcovi pripomenul nádherné interiéry Versailles. Ako pre Pravdu prezradil, jeho hlavnými inšpiračnými zdrojmi bolo baroko, obdobie, v ktorom azda najvýraznejšie rezonuje meno kráľa Slnko, kráľa Ľudovíta XIV. Ale tiež obdobie rokoka, film Marie Antoinette od režisérky Sofie Coppoly alebo domáci tenorista – operný spevák Pavol Bršlík.
Práve slnko a slnečné lúče, bohatosť a okázalosť detailov z historických ér, prítomnosť zlatých dekoratívnych detailov, hviezd či slnečných lúčov dizajnéra inšpirovali v tvorbe prvkov ako je plisé, ale aj doplnkov a autorských šperkov, ktoré zdobili hlavy či podkolenia modeliek a vznikli v spolupráci s klenotníkom Radovanom Blaškom. „V kolekcii som sa okrem rafinovaného zladenia štýlov kreatívnej couture so štýlom streetwear snažil zachytiť svoje pocity a dojmy z desiatok intímnych prechádzok vo versaillských záhradách a palácoch,“ komentoval pre Pravdu. Aj vďaka očarujúcemu priestoru a nádhernej kvetinovej výzdobe sa imitovanie týchto pocitov určite podarilo vyvolať u mnohých pozvaných hostí.
Čo je však azda najdôležitejšie na každej módnej kolekcii, je jej nositeľnosť. A treba povedať, že v tomto smere dosiahol Holubec ukážkový balans módneho tvorcu, ktorý sa nebojí priniesť klientovi svoju víziu, no zároveň prihliada aj na jeho potreby a na samom konci vníma dôležitý aspekt módnej tvorby – zákazníka, respektíve zákazníčku.
V zostave jednotlivých modelov nechýbali signifikantné prvky Holubcovej tvorby ako už uvedené plisé, práca s asymetriou a symetriou či priam geometrické riešenia niektorých strihových podôb. Zaujali napríklad šortkové nohavice s cípovými trojuholníkovými lemami, ale aj harmonikový top s efektom maxi plisé či splývavé a nežné večerné toalety.
Celú kolekciu sprevádzalo použitie ušľachtilých materiálov ako hodváb, šifón a twill, ale aj práca s kožou a bavlnou. Základná paleta sa odohrávala medzi čiernou a bielou, ale nechýbali ani telové odtiene, zlatisté a kovové odlesky či pridanie farebnosti v podobe očarujúcej fialovej, jemnej púdrovej a intenzívnej blankytnej modrej.
Práve jeden z modelov, ktorý kombinoval v duchu color-blockingu spomenutú modrú v podobe nadýchanej voľnej košeľovej blúzky s pastelovým fialovým odtieňom na zavinovacej asymetrickej sukni, sa radil medzi kúsky modernej ženskej módy, ktorou dokáže Marcel Holubec bez obáv konkurovať aj zahraničným tvorcom.
Svoju najsilnejšiu podobu, aspoň v mojich očiach, ukázal Marcel Holubec v majstrovských sakách a sakošatách s masívnymi balónovými rukávmi, ktoré predviedli modelky Denisa Dvončová a Saša Gachulincová. Už z fotografií je zrejmé krajčírske umenie rúk tých, ktorí s Holubcom roky spolupracujú a výsledný efekt bol úchvatný. V prípade bielej kreácie so zapínaním v podobe malej hviezdy priam dokonalý.
Rovnako zaujali šaty z hodvábnej organzy, v ktorých sa na móle objavila topmodelka Barbora Brušková. Podľa dizajnéra išlo aj o najzložitejší kúsok z celej kolekcie. „Šaty z hodvabnej organzy s jemným dezénom pásika boli strihané šikmo v niekoľkých pásoch tak, aby dezén do seba zapadal. Po zošití jednotlivych častí a následne ich zažehlení, bol celkový efekt pripomínajúci plisé,“ vysvetlil. Spracovanie je v prípade Holubcovej tvorby kľúčovým prvkom a už dlhé roky si buduje a udržiava povesť pedanta, čo cítiť pri pohľade na jednotlivé modely aj z fotografií.
Vypracovanie aj podoba šiat s kris-krosovým efektom prekríženia dvoch pruhov látky na trupe fungovali na jednotku. Druhý model na modelke Barbore Bruškovej, kožené minišaty s efektom čierneho plisé ladne sa vlniaceho okolo stehna, boli ďalším delikátnym kúskom. A záverečný model čiernych večerných šiat potom priniesol akoby emóciu čiernej labute. Kráľovnej noci, ktorá však nepotrebuje pôsobiť okázalo, ale zanecháva po sebe dlhotrvajúci dojem.
Ako Holubec priznal pre Pravdu, pri niektorých modeloch už myslel na konkrétne zákazníčky. „Viem už presne odhadnúť, čo má ktorá z nich rada a čo ju osloví. Čoraz častejšie si uvedomujem, že móda nie je divadlo, ale treba ju vedieť nosiť a treba ju vedieť aj predať. Je to biznis a výsledok tvorivého snaženia by sa nemal nechať zapadnúť prachom na vešiaku,“ vysvetlil. Nedá sa s ním iné len súhlasiť. A určite v tomto smere dosiahol práve s kolekciou Triomphe aj svoj osobný triumf. Nielen vďaka ucelenej a naozaj krásnej (a nositeľnej) kolekcii, ale aj vďaka schopnosti a energii na to, aby módu odprezentoval vôbec prvýkrát na samostatnej šou.
Písať o móde je vždy jednoduchšie, ak ju vidíte osobne, dokážete si obzrieť strihové riešenie zblízka, vidíte pohyb materiálov, jednotlivé švy či fungovanie stylingu priamo na móle. A v neposlednom rade je to emócia prítomného momentu, ktorá samotný akt predstavenia sprevádza. Tentoraz som, bohužiaľ, z pracovných dôvodov prehliadku osobne absolvovať nemohol a tak predchádzajúce riadky sú výsledkom prezerania si fotografií a dojmov, ktoré vo mne vyvolali. K tomu sa, samozrejme, pridávajú sociálne siete – aspoň čiastočne pomohli sprostredkovať daný moment. Aj bez osobnej účasti si však myslím, že Marcel Holubec bodoval na plnej čiare. A budem sa tešiť, ak niekedy o pár mesiacov budem môcť vidieť ďalší jeho triumf s novou kolekciou už aj na vlastné oči.