Máte okolo 40-ky a trápia vás povädnuté líčka či ovisnuté kútiky úst? Vyskúšajte...

, 24.10.2019 09:30
vrásky, žena, zrkadlo, kozmetika,...
Pribúdajú vám vrásky? Skúste zabojovať... Autor:

Možno ste práve prekročili štyridsiatku a kriticky hľadíte do zrkadla.

Dvojitá brada, spadnuté viečka či ovisnuté kútiky úst – chýb a chybičiek na svojej tvári nachádzate viac než dosť. Možno premýšľate o tom, čo by ste vymysleli, aby ste si ubrali zopár rokov. Dobrým tipom môže byť tvárová joga. Zrejme ste už o nej počuli, ale začať s ňou sa vám akosi nikdy nechcelo. Možno nadišiel jej čas.

„Vždy je lepšie pokúsiť sa o zmenu prirodzene, ako okamžite riešiť problémy na našej tvári invazívne. Samozrejme, vždy musíme rešpektovať to, čo sme dostali do vienka, pretože z guľatej tváre úzku nespravíme žiadnymi cvikmi. Aj pri cvičení tvárovej jogy sú niektoré výsledky viditeľné viac, iné menej. Ale je dobré pokúsiť sa spevňovať svalstvo, čo má za následok aj vypnutie pokožky,“ začína opisovať Zuzka Ondrisová, lektorka tvárovej jogy. Aj vďaka cvičeniu môžeme naštartovať tvorbu kolagénu, ktorá je s pribúdajúcim vekom čoraz pomalšia. Aj jeho nedostatok sa totiž podpisuje pod predčasný vznik vrások, slabú hydratáciu pokožky či jej celkovú ochabnutosť. Pravidelný príjem kolagénu je tak zvlášť prospešný pre zdravé starnutie, ideálne je prijímať ho v bioaktívnej, ľahko stráviteľnej forme.

Štyridsiatka je ideálny vek

Začať s cvičením tvárovej jogy po tridsiatke je skvelé, v takomto prípade pôsobí ako prevencia vzniku zbytočných vrások. „Štyridsiatka je ideálny vek, aby sme sa vďaka pravidelnému cvičeniu vyhli väčším problémom v budúcnosti. Ale dá sa začať aj v šesťdesiatke, z vlastnej skúsenosti lektorky pozorujem, že aj staršie dámy vnímajú na tvári viditeľný progres,“ ozrejmuje Ondrisová.

Ak neviete, ako začať, môžete navštíviť kurz, na ktorom sa dozviete aj to, ako si precvičiť celú tvár. „Ale následne sa dajú určiť cviky pre každú ženu zvlášť, presne podľa toho, čo ju na tvári trápi,“ opisuje lektorka. Či už sú to povädnuté líčka alebo dvojitá brada. Vyskúšať môžete pravidelnú rannú rozcvičku, ktorá vám nezaberie viac ako tri minúty. Ako hovorí lektorka, ideálne je tvár precvičovať bez mejkapu, ale keď to nie je možné, službu pokožke urobíte napríklad aj počas cesty do práce. „V akom čase sa budeme tvárovej joge venovať závisí od nás, ale je dobré, ak máme na cvičenie kľud a môžeme sa mu vedome venovať, aj v spojení so správnym dýchaním. Následne sa žiada urobiť si krátku masáž tváre.“

Ovládnuť mimiku

Dôležitým krokom, ako prízvukuje Ondrisová, je ovládnuť svoju mimiku tváre. Prečo? „Mimika ľudskej tváre je častokrát zbytočne výrazná. Na kurze sa môžeme naučiť uvedomovať si vlastnú mimiku, tým pádom s ňou môžeme začať pracovať. Dobrým príkladom je práca s čelom – ak si mimiku uvedomujeme, dokážeme ju upraviť a tým pádom sa to prejaví aj na vráskach, ktoré nám vznikajú práve v tejto oblasti. Kontrola mimiky je jedným z prvých krokov, ktoré sa počas kurzu tvárovej jogy naučíme,“ dodáva odborníčka.

Vyskúšajte!

  • Cviky podľa Zuzany Ondrisovej, lektorky tvárovej jogy
joga, tvárová joga
Autor: Simona Hulmanová

1. cvik (na krk a dvojitú bradu)
Napnite celý krk, zatnite zuby, pootvorte pery a pri výdychu vyslovte dlhé „hííí“.

tvárová joga
Autor: Simona Hulmanová

2. cvik (posilnenie brady)
Pootvorte ústa, jazyk zatlačte hore do podnebia, ruku podložte pod bradu a zatlačte do brady.

tvárová joga
Autor: Simona Hulmanová

3. cvik (na vypnuté líčka)
Stiahnite pery medzi zuby a potom ťahajte kútiky úst smerom hore spolu s líčkami.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#tvárová joga #kolagén #cvičenie #bioaktívny kolagén
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku