Ako sa zbaviť „vankúšových“ vrások

13.10.2019 17:00
tvárová joga
Ideálnym prostriedkom v boji proti tomuto druhu vrások je pravidelné precvičovanie tvárovej gymnastiky. Autor:

Otlačená a pokrčená tvár po prebudení. V danom prípade si koledujeme o nepríjemné vrásky, ktoré nie sú výsledkom starnutia, ale namáhania pokožky. Toto sú tipy, ako si s nimi poradiť.

Keď ochabujú svaly na tvári

Laicky sa im hovorí vankúšové alebo spánkové vrásky. Súvisia s nočným odpočinkom a podložkou hlavy, akú pri spaní používame. Aj keď sa môže zdať, že ide iba o prechodný kozmetický problém, opak je pravdou. Odborníci sa zhodujú, že tlak na pokožku môže vyvolávať trvalé poškodenie pokožky. Vrásky, ktoré vznikajú takýmto spôsobom môžu spôsobiť starnutie pokožky a vznik predčasných vrások. Dôvodom je pritláčanie tváre na vankúš každú noc a sila trenia, ktorou sa pokožka napína. Týmto spôsobom rýchlo dochádza k znižovaniu elasticity pokožky, pričom sa zmenšujú a ochabujú svaly na tvári. Najlepším spôsobom, ako si poradiť s týmto problémom, je dodržiavanie niekoľkých „bezpečnostných“ opatrení.

A čo tak spať na chrbte?

Vankúš je pri týchto ťažkostiach príčinou spánkových vrások číslo jeden. Pokiaľ používate posteľné oblečenie z bavlny alebo iných tvrdších materiálov, je vhodné ho vymeniť za saténové obliečky. Satén je pohladením pre tvár, nakoľko znižuje trenie o vankúš. Ostatné materiály, napríklad bavlna, majú tendenciu sa zhlukovať, vytvárať hrubšie vrstvy, čím spôsobia na tvári výraznejšie záhyby. Ďalším spôsobom ako sa vyhnúť spomínanému problému, je zmena pozície počas nočného odpočinku. Spánok v pozícii na chrbte je ideálnou príležitosťou na to, aby nedochádzalo ku kontaktu tváre s vankúšom. Samozrejme, aj počas noci sa spontánne prevraciame zo strany na stranu. Údajne v danom prípade pomôže spanie na viacerých vankúšoch, alebo si jeden z nich dajte pod kolená, čím sa zafixuje spánková pozícia na chrbte. Medzi ďalšie výhody spania na chrbte patrí minimálna rotácia chrbtice a rovnomerné rozloženie váhy na ňu.

Perina zníži tlak na tvár

Výborným pomocníkom proti uvedenému problému je podopieranie tela perinou. Ide o šikovnú pozíciu, ktorú oceňujú ľudia zvyknutí spávať na boku. Pri tejto polohe sa rameno dostáva do zvýšenej polohy a zabráni kontaktu vankúša s celou plochou tváre. Pri tomto nastavení tela sa tvár natočí prirodzene jemne dohora, a to bez toho, aby si to odniesol chrbát alebo krčná chrbtica. Okrem spomínaných trikov je vhodné myslieť aj na iné príčiny, ktoré sa podpisujú pod tvorbu spánkových vrások.

Alkohol a efekt „rozvarený zemiak“

Vraj aj pravidelné popíjanie alkoholu zvyšuje riziko tvorby nedokonalostí pleti. Konzumácia alkoholu totiž spôsobuje silnú dehydratáciu pokožky, čo môže viesť k opuchom tváre po prebudení. Netreba sa preto čudovať, že ľudia, ktorí si radi vypijú väčšie množstvo alkoholu sa zobúdzajú ráno s opuchmi, ktoré pripomínajú rozvarený zemiak. V prípade, že sa alkoholu napríklad z dôvodu oslavy neviete a nechcete vyhnúť, kombinujte ho s dostatočným množstvom nesladených nápojov, a to najmä s pitnou vodou. Zníži sa nielen výskyt opuchov, ale aj vrások. Po prebudení si tvár osviežte studenou vodou.

Doplňte si vitamíny C, A, E a B

Nenadarmo sa hovorí, že posilňovaním svalov sa získava ich elasticita a pevnosť. Podobne to platí aj v prípade svalov tváre, ktoré zabezpečujú mimiku tváre. Ideálnym preventívnym prostriedkom v boji proti tomuto druhu vrások je preto pravidelné precvičovanie tvárovej gymnastiky a zabezpečovanie dostatočnej hydratácie pre pokožku. Príznaky starnutia potlačia hydratačné krémy s anti-aging efektom. Udržať sviežu, pružnú a žiarivú pokožku pomáhajú aj niektoré druhy vitamínov, ktoré majú silný antioxidačný účinok. Patria k nim vitamín C, A a najmä vitamín E, známy tiež ako elixír mladosti. Kvalitu pokožky tváre zlepšujú aj vitamíny radu B, ktoré sa označujú pod súhrnným názvom B-komplex.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vankúšové vrásky #vankúš #tvárová gymnastika #svaly tváre #spánok #poškodenie pokožky #pleť #antioxidanty #alkohol
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku