3 veci, ktoré ste možno o pitnom režime netušili! Odborníčka prekvapuje

, 13.08.2019 07:00
pitie, voda, hydratácia, pitný režim
Vytvoriť presný sumár toho, koľko, kedy a čoho by ste mali piť nie je podľa odborníkov celkom možné. Autor:

Hydratácia organizmu sa viac ako inokedy hlási o pozornosť práve v lete. A vôbec neprekvapí, keď sa jej venujú siahodlhé materiály a zaručené rady o tom, ako ju zvládnuť na jednotku.

Jeden taký priniesol pred pár dňami aj americký magazín Vogue a zazneli v ňom celkom zaujímavé (a pre niekoho určite aj nové) informácie o tom, ako je dobré telo hydratovať počas horúcich dní (a nielen počas nich).

Autorka sa obrátila na výživovú poradkyňu a odborníčku Kimberly Snyderovú, ktorá má pod palcom množstvo celebritných klientiek. Z jej rád sme vybrali tri, ktoré asi nie sú až takou bežnou súčasťou materiálov o správnom pitnom režime. Tušili ste napríklad toto…?

Voda má mať izbovú teplotu

V lete má mnoho z nás tendenciu ochladzovať telu aj výrazne chladnejšími tekutinami. Z hľadiska pitného režimu to však podľa odborníčky nie je celkom ideálne. Telo totiž pri chladnej vode spotrebúva viac energie na to, aby teplotu vody prispôsobilo teplote, pri ktorej je ju schopné absorbovať. Dochádza tak k úbytku tekutín v rámci telesných procesov. Negatívom tiež môže byť blokovanie trávenia a tým pádom spomalenie hydratácie organizmu.

Piť by ste mali medzi jedlami

Mnoho z nás doposiaľ pilo najmä v čase konzumácie jedál. Pri raňajkách, obede či večeri – tam zvykneme budovať najväčší rezervoár tekutín pre naše telo. Lenže, práve pitím počas jedla údajne spôsobujeme, že v tele dochádza k riedeniu tráviacich štiav a tým pádom sa organizmus hydratuje pomalšie. Odborníčka pre Vogue uvádza, že piť by sme mali zhruba polhodinu pred jedlom a potom približne hodinu po jedle.

Pitie je individuálna záležitosť

Vytvoriť presný sumár toho, koľko, kedy a čoho by ste mali piť nie je podľa odborníkov celkom možné. Pitný režim je vždy individuálna záležitosť a ovplyvňuje ju niekoľko faktorov. Podľa Snyderovej by však ženy mali denne prijať minimálne 1,7 litra tekutín, no spotreba môže narásť až na bezmála 4 litre. Ona odporúča od 30 do 60 ml na kilogram telesnej váhy. Objem si musíte určiť sami – odvíja sa od výšky a váhy tela, ale tiež od ďalších faktorov. Čím viac sa človek potí, tým viac vody stráca. Pri zvýšenej fyzickej aktivite by teda mal byť príjem vody vyšší.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#voda #Telo #pravidlá #pitný režim #pitie #novinka #Informácia #hydratácia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Venujte sa dnes príjemným činnostiam a načerpajte novú energiu.
Nevyhadzujte dnes zbytočne peniaze nato čo...

+ Zabudnite dnes na televíziu, prospeje to vašim očiam.
Prineste do vašej práce nové nápady z ktorých budú...