Výsledkom sú zvyčajne limitované kolekcie, ktoré prichádzajú na trh v obmedzenom počte kusov – cenami sa líšia od oboch pôvodných „rodičov“ – teda nedosahujú ani sumu, ktorú by si pýtala luxusná značka, no zďaleka nie sú ani také lacné, ako sme zvyknutí v obchodoch z massmarketu.
Napriek tomu možno práve tieto kúsky budia už roky veľký záujem fanúšikov módy. Ako priekopník sa v podobnej stratégii spojení ukázala už dávnejšie značka H&M, ktorá každoročne uvádza jednu veľkú kolaboráciu so slávnym menom.
Tento rok na festivale v Cannes odhalili, že tohtoročným bonbónikom jesennej ponuky bude spojenie s dizajnérom Giambattistom Vallim. Časť kolekcie bola už odhalená na topmodelkách ako Kendall Jenner, ďalšia príde do obchodov začiatkom novembra.
Pri oblečení však zďaleka zostávať netreba. Iba nedávno sa napríklad značka Valentino spojila so slávnym výrobcom šlapiek Birkenstock, na trhu sú v ponuke veľmi časté spojenia v rámci športovej obuvi, ale tiež doplnkov, batohov či napríklad kožených výrobkov a niekedy dokonca nábytku.
Ak patríte k ľuďom, ktorých práve podobné „spoločné“ výtvory dokážu priviesť k vyčkávaniu na spustenie predaja v online šope, alebo s nadšením kupujete aspoň po jednom či dvoch kusoch, aby ste si vytvorili šatníkové „memorabílie“, potom sa možno inšpirujete tým, čo je aktuálne dostupné v ponuke svetových značiek. Vybrali sme 10 kúskov z limitovaných kolekcií, ktoré rozhodne stoja za to, aby ste sa na ne aspoň mrkli očkom.