Ako vyhrať boj s vráskami v strednom veku?

10.06.2019 17:00
tvárová gymnastika
Tvárová gymnastika má ten istý efekt ako cvičenie tela. Autor:

Po nedokonalostiach pleti niet ani stopy. O štyridsaťšesťročnej Ivete Štecovej je známe, že je obrazom svojho remesla.

Certifikovaná trénerka tvárovej gymnastiky s dvomi desaťročiami skúseností v odbore v rozhovore pre Pravda prezrádza, ako sa jednoduchými cvičeniami zbaviť vrások.

Ak si túžime vybudovať postavu snov, siahame po diétach a cvičení. A čo tvár, je možné dosiahnuť posilňovaním anti-age účinok?

Tvárová gymnastika má ten istý efekt ako cvičenie tela. Na tvári máme až 50 svalov, ktoré si tiež zaslúžia pravidelný tréning, nakoľko aj tie strácajú pružnosť a pevnosť presne tak ako svaly tela. Následkom straty pevnosti a pružnosti začnú ochabovať a vznikajú vrásky, nosovo ústne ryhy a prepadnuté líčka. Oči sa nám začnú zužovať v dôsledku ochabnutia čela a očných svalov. Pery tiež stratia plnosť a zúžia sa. Celá tvár začne strácať pevné kontúry a vyzerá unavene. Pravidelným cvičením vieme tento proces výrazne spomaliť a vrátiť do tváre život bez umelých zásahov. Chce to iba pravidelnosť a pevnú vôľu.

Možno povedať, že precvičovanie svalov tváre sa u žien podceňuje?

Sme zvyknutí cvičiť, chodíme do posilňovne, aby sme spevnili telo, mali pevné paže, štíhle nohy a pevné bruško. Ale zabúdame na svaly tváre. A práve tvár je to prvé, čo nás prezentuje, tvárou robíme prvý dojem. Nemusíme investovať do drahých kozmetických zásahov, stačí správna výživa, hydratácia, pozitívny prístup a správna dávka cvičenia tvárovej gymnastiky.

Ako by sme teda mohli charakterizovať tvárovú gymnastiku, ako funguje?

Podstatou tvárovej gymnastiky je pohyb svalov, napínanie a uvoľňovanie, čím dochádza aj k zlepšeniu prúdenia lymfy v oblasti tváre a krku. Tvár je jemnejšia, čistejšia a pružnejšia. Základom akéhokoľvek cvičenia tvárovej gymnastiky je napínanie a uvoľňovanie svalu. Sval sa na chvíľu odkrví a po uvoľnení sa doň nahrnie čerstvá okysličená krv so živinami. Opakované napínanie a uvoľňovanie svalov pri cvičení tvárovej gymnastiky podnieti v danom mieste regeneračný proces, čím sa sval spevní, vráti sa mu pružnosť a objem.

Ako vplýva cvičenie na samotnú kvalitu kože?

Podľa posledných štúdií má cvičenie tvárových svalov pozitívny efekt aj na tvorbu kolagénu. Pokožka si ho začne tvoriť sama a viac kolagénu znamená aj menej vrások, a o to nám predsa ide. Pokožka sa rozjasní aj prečistí. Podstatné je, že sval a koža sú spojené, tvoria jednu súvislú vrstvu. To znamená, že akékoľvek uvoľnenie svalu spôsobí aj uvoľnenie kože. Ak svaly spevníme, tie podvihnú aj pokožku. Nestačí iba krém, aj keby bol akokoľvek drahý. Pokiaľ viem, ešte nevymysleli krém, ktorý by dokázal spevniť ochabnuté svaly.

Kedy v živote ženy dochádza k potrebe venovať sa tvárovej gymnastike?

Už vo veku 25 rokov začína dochádzať k erózii svalov a pokožky. Produkcia kolagénu začne klesať a vznikajú prvé vrásky. Ja som začala vo veku 32 rokov, ale začať sa dá v akomkoľvek veku. Mala som aj 20-ročnú klientku, ktorá cvičila kvôli eliminácii akné. Tým, že cvičenie prekrvuje všetky úrovne kože došlo u nej k prečisteniu podkožia a ona mohla prestať používať ťažké lieky. Na kurze som mala aj 75-ročnú pani, ktorá mimochodom stále cvičí a zbiera každý deň komplimenty ako dobre vyzerá.

Na Vašej stránke antiage.sk opisujete základné cviky tvárovej gymnastiky. V čom spočíva technika cvikov a k čomu slúžia?

Sú to základné cvičenia, ktoré ľahko zvládnete doma bez mojej pomoci. Sú zostavené tak, aby ste precvičili celú tvár komplexne. Výsledkom sú spevnené kontúry tváre, pevný krk, oblé líca, spevnené očné okolie a menej vrások. Stačí pätnásť minút denne. Základom je koncentrácia a správna technika. Počas celého cvičenia odporúčam vizualizovať si svoje svaly, predstavovať si ako pracujú a spevňujú sa. Po čase začnú aj príjemne páliť. To je známka dobrého prekrvenia, čo považujem za úplne najdôležitejšie. Nestačí iba robiť grimasy, tvárové svaly musíte cítiť, musíte cítiť ako v nich pulzuje krv, vtedy to robíte správne.

Skúsme si povedať o nejakom konkrétnom cviku.

Napríklad cvik: Pevný krk-žirafa. Chrbát udržte vystretý, pohodlne si sadnite a oprite sa. Ramená držte dole. Otvorte ústa a sánku mierne vytlačte vpred, pohľad smerujte nahor. Vypnite krk a hlavu jemne zakloňte. Ramená tlačte čo najviac nadol, napnutie krčných, ramenných svalov musíte cítiť. V napätí držte päť sekúnd. Zaujímavé sú však aj cviky proti vráskam okolo úst, na plné pery, pre pevné kontúry brady a krku či na ochabnuté vrchné viečka. Pri posledných spomínaných si pomôžete ukazovákmi. Priložte ich na viečko na nadočnicový oblúk pod obočie a jemne zafixujte. Ukazováky potiahnite jemným ťahom smerom dohora asi 2 mm a vrchné viečko pevne privrite. Musíte cítiť ťah na vrchnom viečku. Vďaka tomuto cviku nebudete mať ovísajúce očné viečka. Postačí 10 opakovaní.

V oblasti krásy a fitness pracujete už vyše 20 rokov. Aký je rozdiel medzi štandardným trénerom a trénerom tvárovej gymnastiky?

Dovolím si tvrdiť, že asi žiadny. Pracujeme s tým istým zámerom, spevniť svaly. Pevné svaly znamenajú pekný a pevný vzhľad tela, pri cvičení tvárových svalov je to pevná tvár a pružná pleť.

Kto vás inšpiruje, máte nejaký vzor?

Na svete je veľa lektorov tvárovej gymnastiky, alebo tvárovej jogy. Je veľa metód, niektoré ľahšie, niektoré technicky náročnejšie. Mojím vzorom je Gary Sikorski, americký lektor, ktorého metóda bola predmetom štúdie tvárovej gymnastiky v roku 2017. Jeho metódu som objavila dávnejšie, inštinktívne ma to k nemu ťahalo a cvičenia som si osvojila veľmi rýchlo. Sú efektívne, komplexné, technicky možno spočiatku náročnejšie, ale výsledky sú merateľné, viditeľné a podložené štúdiou. Minulý rok som vydala aj môj FacetFit program na DVD aj v online verzii, ktorý je inšpirovaný práve touto technikou. Toto leto sa ku Garymu Sikorskemu chystám na kurz do USA a budem prvá na Slovensku s certifikátom od toho najlepšieho na svete. Neviem sa už dočkať.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vrásky #tvárové svaly #tvárová gymnastika #stredný vek #pleť #kolagén #Iveta Štecová
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Doprajte si relax aj pri chvíľke voľna, naučte sa oddychovať.
Najskôr premýšľajte až potom konajte,...

+ Konajte okamžite, zdravie neodkladajte na druhú koľaj.
Pokroky budete robiť len vtedy, keď začnete sami...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk