Nedostatok čerstvého ovocia a zeleniny? Čo jesť, aby pokožka netrpela?

07.02.2019 11:00
kozmetika, make up, žena, zrkadlo, oko, pleť,...
Ste so svojou pokožkou v zime mespokojná? Autor:

Zima ponúka predsa len o čosi menej lokálneho ovocia či zeleniny, takže naša pokožka môže trpieť nedostatkom vitamínov či stopových prvkov. Látky dôležité pre krásu, pokožke dodáme aj v iných potravinách, ktoré sú v zime dostupnejšie.

Tučnejšie ryby

Ryby obsahujú omega 3-mastné kyseliny – koža potrebuje tieto látky ako súčasť ochrany buniek, vďaka čomu má koža krásnu, zdravú farbu. Omega 3-mastné kyseliny pomáhajú aj v boji s nečistou pleťou, pretože bránia zápalovým procesom v kožnom tkanive. Losos, makrela a sardinky – to sú tie pravé ryby pre krásnu a mladistvú pokožku.

Vlašské orechy

Vlašské orechy sú prospešné nielen pre náš mozog. Prečo pomáhajú ženskej kráse? Okrem vzácnych omega 3-mastných kyselín obsahujú aj značné množstvo vitamínu E a biotínu. Nedostatok vitamínu E sa na pokožke ukáže vo forme suchých škvŕn či drobných praskliniek. Pokožka nie je pružná, pôsobí zvädnuto. Aj biotín je podpísaný pod zdravú kožu, jeho príjem sa doporučuje najmä pri problematickej ple­ti.

Šošovica

Chutná strukovina pokúka značné množstvá bielkovín, ktoré sú predpokladom pre správne fungovanie buniek, čo sa podpíše aj pod vzhľad pokožky. Ale nejde len o bielkoviny – šošovica ponúka látky ako biotín, vitaním E, zinok aj železo. Tieto stopové prvky potrebuje koža pre svoj zdravý vzhľad. Ak vám pri varení šošovice chýba trpezlivosť, siahnite po červenej šošovici, ktorá je uvarená za 20 minút.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zinok #šošovica #losos #mastné kyseliny
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Dlhé hodiny pred obrazovkou vám nerobia dobre, skúste si to uvedomiť.
Venujte každý deň aspoň chvíľu aj...

+ Nevyhýbajte sa preventívnym prehliadkam, môžu vám len pomôcť.
Dopĺňajte si informácie a vzdelávajte sa...