Luxusná móda či kabelka za tučnú sumu! ANKETA: Máte ich doma aj vy?

, , 01.02.2019 16:42
Záber z prehliadky Christian Dior. Kabelka,...
Záber z prehliadky Christian Dior. Kabelka, ktorá slávila úspech v roku 2018. Autor: ,

Tento týždeň sa objavili zaujímavé informácie v rámci módneho sveta. Svetoznámy výrobca luxusného tovaru známy pod skratkou LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) zaznamenal rekordný nárast tržieb.

Jeho plusové čísla sa týkali roku 2018, v rámci ktorého sa mu podarilo zvýšiť zisk o 18 percent a dosiahnuť tak rekordné tržby v histórii fungovania značky. Ako uvádzajú odborné zdroje, pod tieto výsledky sa podpísal rast predaja v Ázii, Japonsku a Spojených štátoch amerických. Nárast dopytu však neobišiel ani Európu.

Skupina LVMH združuje niekoľko luxusných značiek pod jednou strechou a nešpecializuje sa len na módu, ale aj parfumy a luxusnú kozmetiku či šperky a hodinky alebo destiláty a značkové vína. Bola to však práve móda a kožený tovar (teda kabelky, obuv a drobné doplnky), ktorých predaj narástol o 19 percent v porovnaní s minulým rokom.

Je zaujímavé, že napriek tomu, že ceny luxusných značiek z roka na rok rastú, objavuje sa tiež stále viac zákazníkov, ktorí si takýto tovar žiadajú.

Záber z prehliadky Louis Vuitton Cruise 2019,...
Záber z prehliadky Louis Vuitton Cruise 2019, pohľad na kabelku s typickým vzorom značky LV. Autor: SITA/AP, Claude Paris

V portfóliu LVMH je slávna značka Louis Vuitton, ktorej kabelky patria medzi najžiadanejšie na svete. Práve táto značka je jednou z kľúčových v ročnom náraste ziskov. K nej sa potom pridáva aj značka Christian Dior, ktorá pod LVMH patrí a dopyt po ktorej zaznamenal rekordný nárast.

Do portfólia patria aj módne domy ako Givenchy, Fendi či Loewe. Všetky tri zaznamenali vzrast predaja – v prípade prvého nepochybne pomohol fakt, že pre vojvodkyňu zo Sussexu Meghan zhotovila značka svadobné šaty. Fendi zase zabodovalo s kolekciou potlačenou logami, ktorú vo veľkom prezentovali a propagovali svetoznáme celebrity.

Veľké očakávania majú údajne akcionári LVMH od značky Celine, ktorej sa darilo už doposiaľ, ale pred pár mesiacmi predstavila nové smerovanie pod vedením dizajnéra Hediho Slimana. Ten zabodoval už prácou pre značku Saint Laurent, ktorá patrí konkurenčnej skupine Kering.

Zdá sa teda, že každým rokom silnie dopyt po luxusnom kúsku, či už z kategórie odevov alebo kožených výrobkov. Ukázalo sa, že okrem ekonomicky silnej strednej generácie, ktorá je ochotná utratiť za kabelky vyššie sumy, sa luxusný trh presúva aj do rúk mladej generácie. Dôvodom je, že sa pre nich vlastnenie podobného kúsku stáva znakom akejsi prestíže či filozofie a mnoho mladých je ochotných na takéto kúsky šetriť. Tiež však platí, že súčasná mladá generácia patrí k tým, ktorých rodičia majú zvyčajne stabilné ekonomické postavenie a luxusný tovar sa stáva akousi „odmenou“ pre ratolesti pri dôležitých životných momentoch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#luxus #móda #tržby #Givenchy #Dior #trend #Louis Vuitton #Kabelka #nárast #Céline #LVMH
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Priznajte si svoje problémy a môžete ich začať riešiť efektívnejšie.
Uhraďte najskôr všetky svoje záväzky,...

+ Neničte svoje zdravie zlozvykmi, prestaňte s nimi a to okamžite.
Doprajte si dnes čo potrebujete,...