Neskôr v tom istom roku rovnakú vypchatú push-up podprsenku pochválila v denníku The New York Times Kate Moss, keď vyhlásila „aj ja mám výstrih“. Medzitým v londýnskej štvrti Soho otvárali Joseph Corre a Serena Reese obchod s hanebne vyzývavou luxusnou bielizňou Agent Provocateur.
Predaj „push-up“ podprseniek ale klesá a súčasná bielizeň kladie dôraz na pohodlie a sebavedomie ohľadom vlastného tela, napísal britský denník The Guardian.
Rovnako v roku 1994 v reakcii na dramatický nárast predaja podprsenky Wonderbra spustila konkurenčná značka Victoria's Secret svoju prvú televíznu reklamu. Od tej doby sa Victoria's Secret stala globálnym hráčom, známym svojimi každoročnými módnymi prehliadkami s modelkami (anjelikmi) s nádhernými telami a vypchatými dekoltmi.
Modelky, medzi nimi napríklad Kendall Jenner alebo Gigi Hadid, sa prechádzajú oblečené-neoblečené pred zrakmi prominentných hostí, napríklad Leonarda DiCapria, a 500 miliónmi televíznych divákov po celom svete.
„Push-upka“ ako nástroj pre zvýšenie sexuálnej príťažlivosti bola hlavným trendom na trhu s dámskou bielizňou takmer celé uplynulé štvrťstoročie. Vypršal už ale jej čas? Nedávno sa Victoria's Secret stala terčom kritiky za to, že na svojej prehliadke nemá zastúpenú bielizeň pre rôzne tvary tela, a je zrejmé, že sektor dámskej bielizne je pripravený na zmenu a väčšie pohodlie.
Londýnska spoločnosť Edited, ktorá sleduje trendy v odevnom priemysle, v roku 2017 konštatovala, že predaj „push-upiek“ v USA, Británii a celej Európe, v porovnaní s predchádzajúcim rokom „klesol o 50 percent, zatiaľ čo predaj braletiek (podprseniek bez kostíc držiacich tvar) stúpol raketovo o 120 percent“.
„Definícia toho, čo je sexy, sa zmenila,“ povedala Heather Gramston, manažérka oddelenia bielizne v obchodných domoch Selfridges. „Dnes ide o to, ako sa žena cíti, keď má niečo na sebe – naproti tomu kedysi záležalo viac na tom, ako vyzerá v typickej bielizni vytvorenej s ohľadom na muža,“ uviedla Gramston.
Niektoré značky zase kladú dôraz na sebavedomie týkajúce sa vlastného tela a rôznorodosť. Serena Rees z Agent Provocateur vytvorila líniu Les Girls Les Boys s bielizňou, ktorá cieli na takzvaných mileniálov, ktorí nie sú jednoznačne pohlavne vyhranení.
Britská značka Beija London zase hlási, „že určite nepredáva sex“. Sestry a zakladateľky Abbie Miranda a Mazie Fisher prišli s inovatívnym radom, v ktorom je každá podprsenka vytvorená v troch rôznych variantoch, aby padla ženám rôznych tvarov.
„Náš produkt je odsexualizovaný, rovnako ako modelky, je to opak Agent Provocateur,“ hovorí Miranda. Značke podľa nej veľmi pomáha komunikácia so zákazníkmi cez sociálne siete – napríklad realistické zobrazenie modelky s „kilečkami“ na bruchu hneď prinesie na Instagrame stovky „lajkov“ navyše.