
Áno, reč je o talianskej značke, ktorej slávu už pred desaťročiami položila rodinná kožušnícka firma – neskôr úspešne transformovaná na svetoznámu značku pod vedením dizajnéra Karla Lagerfelda. Už pred niekoľkými mesiacmi sa svet obliekal do kúskov, ktoré zdobilo použitie loga značky s dvoma písmenkami F. Najnovšie sa však k nim pridala aj minikolekcia pod príznačným názvom Fendi Mania.
Kúsky z nej stihli predviesť tie najslávnejšie mená šoubiznisu či modelingu. Hoci niektoré modely neboli dostupné ani v predaji, už sa v nich promenádovali mená ako Gigi Hadid, Adriana Lima či Nicki Minaj.
Ideálny marketing? Zdá sa, že nepochybne. Práve svetoznáme celebrity totiž dokonalo dokázali udržať pozornosť módneho sveta pri mene talianskeho ateliéru a ešte viac podporiť vývoj posledných rokov, ktorý ukazuje, že prepájanie luxusnej módy so športovými estetickými prvkami je cestou, ako osloviť širokú skupinu zákazníkov – mileniálov.
Kým pred necelým rokom sa nosilo Fendi v luxusnej karamelovo-čiernej verzii, tentoraz sa športová estetika umocňuje aj využitím základných športových farieb – bielej a čiernej, pričom dôraz na logo je patričný v červeno-modrej farebnosti. Je celkom nepopierateľná aj inšpirácia klasickou značkou športovej módy, dobre známou aj na Slovensku, značkou Fila.

Je celkom jasné, že bodovať s podobným trendom, môže byť vec dočasná. Zároveň si však treba uvedomiť jednu vec – zákazník, ktorý si môže dovoliť luxusnú módu, ju často chce deklarovať práve pomocou loga alebo jasne umiestnenej značky. Presviedčali o tom aj zástupy dievčat, ktoré sa tento rok promenádovali v tričkách Versace či celé družstvo slovenských hokejistov a futbalistov, ktorí na obdiv vystavujú svoje „Gucci“ a „Givenchy“.

Niečo je síce na hranici vkusu, niečo v sebe nesie absolútny prvý plán, ale je skvelé, ak sa tvorcom podarí aj kolekcia, ktorá sa pohráva s motívom logo-mánie a zároveň je trendová, zaujímavá a má v sebe aj trošku vtipu. To sa zatiaľ vo Fendi podarilo na jednotku. A vzhľadom na ceny tohto ateliéru sa ako bonus ráta aj moment (ne)dostupnosti. Fendi mánia skrátka nemôže ovládnuť úplne každého. A to vlastne tiež poteší…