Na pleť si dávajte len to, čo jete! Joga ako inšpirácia pre kozmetiku

Môže joga inšpirovať kozmetické spoločnosti? Firmy hojne preberajú estetické hodnoty jogy a joga ako módny hit sa udomácňuje aj v našich kúpeľniach.

27.07.2018 16:00
koža, pokožka Foto:
Ako sa starať o pokožku?
debata

Lotos, tak vzácny pre budhistov a zároveň symbol jogy, dobýva mesto, športové zariadenia, kuchyňu a tiež Instagram. Marketing oceňuje estetiku jogy – zdravé a svalnaté telo s pokojnou dušou, napísal francúzsky tádeník L'Express.

Fotografie vzdušných pozícií, často so sexuálnym nádychom, vychvaľujú zásluhy vplyvu jogy na najväčšie športové značky. Tkaniny zachytávajúce pot sľubujú zákazníkom cvičenie bez problémov. Starostlivosť o estetiku je dotiahnutá k svojmu vrcholu, ale to môže niekedy viesť k tomu, že sa vzdiali od svojej podstaty.

"Všímam si pôsobenie módy, ktoré je naozaj dobré, pretože joga so sebou prináša pozitívne vlny. Je však veľa nových jogínov, ktorí, najmä na sociálnych sieťach, predstavujú jogu viac praktickú než duchovnú. Ide o úsilie o fyzickú výkonnosť a estetickú dokonalosť na úkor hlbokej myšlienky , ktorú má joga priniesť, "hovorí tridsaťročná Claire.

Takémuto smerovaniu sa nevyhýba ani kozmetika. Aj tá sa dnes inšpiruje jogou. Ide o logickú inšpiráciu, pretože je spojená so starostlivosťou o telo. Okrem prvotného účelu – hydratácia a líčenie – sľubuje novú skúsenosť.

„Nechajte vaše riasy ponoriť do nirvány,“ nabáda nová riasenka Yoga od značky Eyeko, ktorá má ako logo lotosový kvet. „Uvedomelá krása,“ uvádza značka Yuni, ktorú založil francúzsko-americký pár vyznávajúci jogu. Upokojiť stres, otvoriť svoje čakry, dosiahnuť vyrovnanosť: sľuby zmyslových vnemov vtelených do esenciálnych olejov sú početné.

Ingrediencie napokon v sebe nesú symboly: matcha známa pre svoje detoxikačné účinky, ženšen, lotos alebo zelený čaj v krémoch značky Artdeco a jej kozmetickej rady yoga skin. Príjemné vône a príťažlivý dizajn však nemôžu vymazať filozofiu jogy: jednoduchý a komplexov zbavený vzťah k telu.

Okrem estetiky je tu tiež holistický prístup indickej filozofie, ktorý inšpiroval niektoré značky. Joga sa už považuje za ďalší prostriedok na dosiahnutie krásy. „Joga sa zaoberá telom a duchom, ájurvéda potom výživou a zdravím. Táto prax umožňuje uvedomiť si svoje telo a zaobchádzať s ním s rešpektom,“ hovorí zakladateľka kozmetickej značky Joveda, Melanie Philibert. V roku 2007 nadviazala spoluprácu s jedným indickým laboratóriom, aby vytvorila svoju značku. „Na pleť sa nesmie dávať nič iné než to, čo sa je, pretože 70 percent toho, čo si dáme na pleť, prechádza do krvi,“ hovorí.

Ájurvédská medicína, stará viac ako 5000 rokov, si dáva za cieľ rovnováhu základných energetických charakteristík – ie sú tri: váta (vietor), pitta (oheň) a kapha (krajina). Podľa našej povahy sú doporučované určité typy výživy a rastlín.

debata chyba
Viac na túto tému: #jóga #kozmetika

+ Na alkohol dnes zabudnite, zvoľte si dnes inú cestu.
Osviežte si myseľ a opakujte si čo už viete a k tomu sa...

+ Nedávajte do seba kopu liekov, vaše telo s tým nie je OK.
Dnes toho budete mať na práci dosť, preto...