Pohodlná športová obuv už dávno nie je len kúskom určeným na korzovanie ulicami počas víkendových nákupov alebo na športové aktivity počas voľných večerov či rán. Tenisky sa dávno stali právoplatnou súčasťou šatníka a každodennej výbavy mužov aj žien po celom svete. Mnohí ich nosia do práce a tento typ obuvi vlastne nosia niekoľko hodín do dňa a takmer každý deň v týždni.
Novým fenoménom je však fakt, že tenisky sa stali akýmsi novým luxusným artiklom. „Žijeme vo svete, kde sú tenisky na hranici umeleckých diel,“ tvrdí štrnásťročný Newyorčan Maxance, ktorý žiadal nedávno rodičov, aby mu kúpili „adidasky“ za 800 dolárov. Neuspel. Je však celkom možné, že si na tento sen práve začal šetriť. Pre mnoho mladých je dnes totiž vlastnenie exkluzívneho športového kúska symbolom akejsi prestíže, naplnením statusu úspešnosti na poli módy a štýlu.
Dnes sa čoraz viac športových značiek spája s renomovanými dizajnérmi, aby vytvorili exkluzívne línie. Rovnako pre športových velikánov, ako sú Nike či Adidas, tvoria známi raperi alebo celebrity. A potom sú to v neposlednom rade luxusné značky samotné, ktoré za posledné roky výrazne zvýšili podiel športových výrobkov vo svojich kolekciách.
Obrovským hitom posledných mesiacov sa stali tenisky značky Balenciaga (typické masívnou, akoby na seba vrstvenou podrážkou). Model dostal názov Triple S a vzal útokom internetové predajne aj kamenné obchody. Rovnako sa pred časom darilo typickému dizajnovému kúsku Race Runner, ktorý značka s obmenami vracia už niekoľko sezón.
Na vlnu popularity športovej obuvi už pred pár rokmi naskočila značka Prada, ktorá každú sezónu zaradí do novej kolekcie aj pár športových exkluzívnych kúskov – v aktuálnej letnej sezóne to bol napríklad celebritami milovaný model Cloudbust. Podobne sa s teniskovými variáciami uchádza o priazeň zákazníkov už pár sezón aj Fendi (najnovším prírastkom bude športová línia Fancy Fendi) či značky ako Louis Vuitton, Christian Dior, Hermés, Givenchy a mnoho mnoho ďalších.
V globálnom meradle sa zatiaľ popularita tenisových kúskov stále viac prevažuje na miske váh smerom k mužskému pohlaviu. Sú to však práve luxusné značky, ktorým sa podarilo tvorbou športových doplnkov zaujať aj nežné pohlavie. Dominantou pri tom ani zďaleka nemusia byť prvoplánovo „ženské“ motívy, vzory či farby. Pomaly sa to učia aj masové športové značky.
„Ženy chcú rovnaké produkty ako muži. V nadchádzajúcich mesiacoch sa budeme snažiť nájsť nové spôsoby, ako prezentovať naše výrobky so zameraním na ženy,“ uviedol John McPheters, prezident a spoluzakladateľ internetového servera Stadium Goods. Len pre zaujímavosť. Vlani Stadium Goods predala obuv za viac ako 100 miliónov dolárov. V ponuke však majú komerčnejšie a dostupnejšie značky – okrem už spomenutých Nike a Adidas tiež Pumu, New Balance alebo Vans a Converse.