Takéto nakupovanie pozná zrejme každá žena. Ale ako hovorí štúdia, nakupovanie robí človeka následne ešte nešťastnejším.
Poznáme to všetci – sme pár dní single a smútok zabíjame práve nakupovaním. Ťažký deň v kancelárii či hádka s niekým blízkym nás takisto nasmeruje do obchodu. Pohľad na nové topánky vo výklade nás poteší, o to viac, ak následne skončia v našej taške. Naša duša je na chvíľu spokojná a pocit šťastia sa dostaví.
Ale čo sa stane, ak tie nádherné topánky skončia u nás v skrini? Pri pohľade na ne po pár dňoch sa žiaden pocit uspokojenia či radosti nedostaví a človek si dokonca môže pri pohľade na ne spomenúť na nepríjemnú situáciu, ktorá ho k nákupu dohnala. Spoločnosť „Greenpeace“ sa zamerala v prieskume práve na to, akým spôsobom na nás vplýva takéto nakupovanie.
Do štúdie sa zapojili ženy v Číne, Hongkongu, Taliansku a Nemecku vo veku od 18 do 40 rokov. 50 percent z nich uviedlo, že nakupovanie im zlepší náladu a to aj v prípade, že ich skriňa je plná. Jedna z troch žien v prieskume uviedla, že nakupovaním bojuje so stresom. Pri viac ako 50-tich percentách žien dokonca s nakupovaním stúpa ich sebavedomie.
Potom však nasledujú ďalšie otázky – ako dlho trvá toto šťastie, ktoré prinesie nová vec? Pomáha nakupovanie nášmu smútku naozaj alebo ide len o odvrátenie pozornosti od problému, ktorý nakupovaním nezmizne?
Kirsten Brodde, expertka spoločnosti Greenpeace opísala: „Prieskum ukazuje, že nezmyselné nakupovanie spôsobuje emocionálnu "opicu“, ktorá sa vyznačuje prázdnotou, pocitom viny a hanby. Radosť, ktorú respondenti opísali, sa už o jeden deň zmení na pocit frustrácie. A to nie je všetko. Až tretina opýtaných dokonca priznala, že po takomto prázdnom nakupovaní sa pocit ich frustráci ešte o čosi zhoršil. Následne aj skutočnosť, že nový kus oblečenia si s pocitom smútku neporadí, na ľudí doľahne o čosi tvrdšie."