Áno, móda stále dokáže prekvapiť! Tieto výstrelky to dokazujú

Najnovším výstrelkom módneho domu Balenciaga, ktorý zaradil do svojej kolekcie na Jeseň '18, je košeľové tričko.

05.06.2018 09:00
debata

Nie, nejde o známe tričko s golierom, ale o niečo oveľa doslovnějšie – košeľu našitú a nariasenú na prednej strane trička. Ide o dokonalý darček pre muža, ktorý už má všetko, len mu možno chýba trocha sebaúcty, napísal denník The Guardian.

Toto košeľové tričko španielskej módnej značky sa predáva za 1 290 dolárov, čo môže vyzerať ako veľmi vysoká suma. Ale nezabúdajte, že vlastne dostanete dva odevy v jednom – tričko a navyše košeľu.

Vo firme Balenciaga sú majstrami v presviedčaní zákazníkov, aby boli ochotní vzdať sa značnej sumy peňazí za to, že budú vyzerať smiešne. Od doby, čo prevzal kormidlo tejto španielskej módnej značky gruzínsky návrhár Demna Gvasalia, sa zdá, že sa rozhodol nemilosrdne bombardovať svet módou navrhnutou s jediným cieľom – aby upútala pozornosť a získala status „viral“ bleskovo sa šíriacej internetom.

To sa podarilo napríklad v minulom roku taškou za 2 000 dolárov inšpirovanou klasickou, objemnou modrou „igelitkou“ spoločnosti IKEA. Firma na to pobavene zareagovala zverejnením návodu, ako rozoznať originál – tašku Frakt- za 99 centov – od luxusnej napodobeniny: Ak šuští, je to IKEA.

Ďalšou obdobnou položkou boli Balenciaga x Crocs, predstavené svetu v minulom roku počas Parížskeho týždňa módy. Hoci stáli 850 dolárov a vyzerali akoby ich navrhoval predškolák, predali sa „kroksky“ na vysokej platforme od Balenciaga skôr, než boli oficiálne na predaj.

Navrhovať odevy a doplnky, ktoré sú od počiatku myslené len ako fraška, v sebe nesie jediné nebezpečenstvo – je veľmi ľahké ich napodobniť. A tak sa aj košeľové tričko čoskoro dočkalo postov na internete, kde si ich používatelia vyrábajú jednoducho s pomocou trička, košele a lepiacej pásky. Niektorí potom popúšťajú uzdu fantázii ešte ďalej a košeľu nahrádzajú napríklad batohom.

Podobné výstrelky však fungujú. Koncom mája oznámil výkonný riaditeľ globálnej skupiny Kering, ktorá združuje luxusné módne značky a patrí do nej napríklad Alexander McQueen, Saint Laurent alebo Gucci, že Balenciaga je jej najrýchlejšie sa rozvíjajúcou značkou.

debata chyba
Viac na túto tému: #Balenciaga

+ Využite možnosť ráno si zaplávať v bazéne, alebo sa len tak schladiť vodou.
Kreativita v riešení problémov...

+ Stanovte si reálne ciele pre zdravie a športové úspechy.
Otvorenosť k novým nápadom posilní vašu pozíciu v...