Na túto otázku sa zamerala psychologička Dr. Marianne LaFrance z Univerzity v Yale. Zapojila doňho 183 ľudí, ktorí k rôznym účesom priraďovali vlastnosti. Vzhľadom na fakt, že psychologička nechcela skúmať ako vplýva na ľudí farba vlasov, používala fotografie čierno-biele. Na každý portrét bol vyhradený čas – 2 sekundy, potom nasledoval opis vlastností, ktoré sa ľuďom s tým-ktorým účesom spájali. Tu sú výsledky:
Účes ako Meg Ryan
V predstave ľudí sa spája so sebaistotou a otvorenosťou. Jeho nositeľka je podľa výsledkov prieskumu spoločenská, vyznačuje sa praktickosťou. Účes je ako stvorený na obdobie štartu kariéry.
Účes ako španielska kráľovná Letizia
Hovorí o priateľskej povahe nositeľky, na okolie pôsobí bezstarostne a veľmi príjemne. Ľahko si vytvára kontakty s ľuďmi a v spoločnosti ostatných sa cíti príjemne.
Účes ako Heidi Klum
Dlhé a hladké vlasy sa spájajú s opismi ako sexi a „pri peniazoch“. Ženy s takýmto účesom sú v predstavách ľudí cieľavedomé, odhodlane postupujú neustále vpred.