Nedávna štúdia Fashion Report, ktorá mapovala českú aj slovenskú módu, zisťovala, koľko sú schopní zaplatiť muži a ženy za spodnú bielizeň mesačne. Kým v Česku to bolo
v priemere 264 českých korún (zhruba 10,40 eura) za podprsenku, Slovenky si radšej priplatia a dávajú mesačne v priemere za podprsenku vyše 13 eur. Hoci sa zvykne hovorievať, že muži si na spodnú bielizeň až tak nepotrpia, pri Slovákoch to neplatí. Za trenírky, boxerky či slipy utrácajú v priemere bezmála 9 eur, v prípade Čechov je to o 2 eurá menej.
Pri oboch národoch platí, že hlavným atribútom je pri výbere bielizne komfort a pohodlie. Narástla obľúbenosť bavlnenej bielizne. Nástup komfortu sa prejavil najmä na voľbe jednotlivých kúskov v ženskej intímnej garderóbe. Hoci stále ešte ženy siahajú po podprsenkách v štýle push-up, ktoré formujú vystužujú objem dekoltu, veľkú popularitu nabrali v posledných rokoch pohodlné a hladké podprsenky, niekedy športové modelky, často bezšvové. Na ústupe sú už tiež tanga nohavičky. Zaujímavý je však nástup popularity tohto typu nohavičiek v plážovej móde!
Pri mužoch stále v popularite kraľujú boxerky, ale posledné obdobie sa nesie aj v znamení návratu slipov. Zaujímavé je podľa Andrey Burgerovej zo Zoot.cz, že muži sú fanúšikovia aj prémiových značiek bielizne a tak sú schopní utratiť za spodnú bielizeň viac. Ide však pravdepodobne o mladšiu generáciu.
Spodná bielizeň sa čoraz viac predáva aj na internete. Kým počas celého roka dominujú tomuto predaju najmä podprsenky a potom nohavičky, v období Vianoc sa rapídne zvyšuje predaj pánskej spodnej bielizne. To je aj ukazovateľ toho, aký „darček“ si muži najčastejšie nájdu pod stromčekom.