Takéto okuliare vyzerajú jemne a rafinovane, uviedla na prednáške na brnenskom veľtrhu Opta holandská odborníčka na módne trendy a módu Ellen Haeserová.
Kým vlani boli trendy okuliare v žiarivých farbách, tento rok má byť hit fialová. Nasledovať má tiež karamelová a ďalšie odtiene hnedej a naďalej zotrváva biela ako tradičný farebný doplnok. Tvarový vzhľad okuliarov bude tento rok veľmi rôznorodý. „Každý si môže vybrať, čo sa mu hodí a páči,“ poznamenala Haeserová. Alternatívou ku okrúhlym a hranatým okuliarom prichádzajú oválne s masívnymi obrúčkami. „Je to móda hlavne pre mladých,“ uviedla Haeserová.
Protikladom budú okuliare úplne bez obrúčok v hranatých tvaroch a skla budú pripojené na obrúčkach bez skrutiek. „Je to úplne nová vlna, ktorá zasiahne slnečné i dioptrické okuliare,“ povedala Haeserová.
Retro vlna príde zo 70. rokov, jedná sa o hranaté veľké okuliare. Módne budú tiež pre mužov okuliare s odklápacími sklami, teda s dvoma šošovkami. Jednou z módnych vĺn bude preniknutie vzhľadu športových okuliarov do módnych, vyznačujú sa pomerne nízkymi zrkadlovými šošovkami.
Mnohé módne okuliare sú drahé, pripustila Haeserová, preto je dôležité vysvetliť zákazníkovi, prečo to tak je, čo si kupuje za materiál a s akým podielom ručnej práce.
Ľudia by podľa nej mali premýšľať, čo a prečo si kupujú, a nemali by hromadiť módne veci v šatníku, pretože módny priemysel je po ropnom najväčším znečisťovateľom planéty. „Snažím sa na to myslieť a pri svojich prezentáciách apelovať, aby zákazníci, výrobcovia i obchodníci premýšľali. Myslím, že napríklad ešte veľa budeme počuť o firme, ktoré vyrába okuliare z plastu, ktorý je rozložiteľný v bežnom kompostu,“ povedala Haeserová.