Pre ten s číslom 18 na konci zvolili odtieň výraznej fialovej pod názvom Ultra-violet.
Fialový odtieň s modrým základom má byť symbolom originality, tvorivosti, ale aj vizionárstva. „Žijeme v časoch, ktoré si pýtajú predstavivosť a invenčnosť. Symbolizuje ich aj odtieň Ultraviolet, ktorý posúva náš potenciál na vyššiu úroveň,“ uviedla vo vyjadrení pre médiá Leatrice Eiseman, výkonná riaditeľka Pantone Color Institute.
Farba má byť podľa nej symbolom technologického pokroku, vesmírnych diaľok a zároveň podnecuje umelecké vyjadrenie a spirituálne vnímanie sveta.
V minulosti podobný odtieň spopularizoval David Bowie či spevák Prince, obaja dnes už zosnulí umelci. Fialová farba sa však prepracovala aj do odevného dizajnu, pričom mala silné zastúpenie už počas uplynulých mesiacov – napríklad v kolekciách Bottega Veneta či Nina Ricci, v prípade budúcoročných kolekcií sa už farba objavila napríklad u značky Gucci.