Dianie odštartovalo už tradične v New Yorku, aby sa potom postupne presunulo do Londýna, Milána a Paríža. Mekky módy nesklamali a aj tentoraz v nich svetoznáme mená odprezentovali trendy, ktoré budú ovplyvňovať a určovať módne smerovanie nasledujúce mesiace a predovšetkým v prvej polovici budúceho roka.
Vybrať len zopár z niekoľkých desiatok kolekcií je vec náročná – skĺbenie dizajnovej, ale aj komerčnej módnej stránky sa však podarilo len niekoľkým značkám. My sme z jednotlivých metropol vybrali nasledovné. Toto je 15 najzaujímavejších kolekcií (lookov) módneho maratónu.
Saint Laurent (Paríž)
Návrat sexepílu, pohľad do archívov značky v podobe architekturálnych prvkov, ale predovšetkým stávka na absolútnu zvodnosť, odhalené nohy či ramená. K tomu výrazné doplnky a hravé detaily v podobe pštrosieho peria, kovových nitov či flitrov.
Valentino (Paríž)
Kvetinové potlače nemohli v kolekcii Valentino chýbať, ale neboli jediným kľúčovým prvkom. Nové modely v sebe niesli jemne futuristickú atmosféru podporenú strihovými riešeniami, ale aj voľbou materiálov.
Christian Dior (Paríž)
Diorovská estetika sa už viacero sezón drží v jednej línii. Tentoraz však k moderným dievčatám, ktoré milujú denim a korzetové živôtiky pribudli aj hravejšie a noblesnejšie modely s metalickými sklíčkami a množstvom šifónu či tylu.
Louis Vuitton (Paríž)
Fúzia historickej inšpirácie a moderného, športovým štýlom ovplyvneného odevu sa objavila v kolekcii pod monogramom LV. Uchvátili najmä bohato zdobené a vyšívané kabátiky na spôsob historických kabátcov, ale tiež grafické pruhované detaily alebo moderné citácie ako tričko s nápisom Stranger Things.
Alexander Wang (New York)
Moderné párty dievčatá milujú hravú módu a prvky, ktoré ju jemne dekonštruujú. Wang priniesol presne niečo podobné. Sexi koktejlové kreácie, množstvo punkových detailov v podobe zipsov, obručí či metalických nášiviek a lepených flitrov.
Tom Ford (New York)
Dominuje zväčša spoločenskej a večernej móde, ale tentoraz sa Ford vrátil s luxusnou no veľmi nositeľnou kolekciou ženského denného oblečenia. Kostýmom dominovali supervýrazné plecia a zvýraznenie drieku či predĺženie siluety pomocou úzučkých nohavíc.
Calvin Klein (New York)
Citácia americkej estetiky 50-tych rokov mixovaná s vplyvmi kovbojského štýlu a modernými outdoorovými materiálmi, ktoré sa pretavili do podoby mestskej módy – tak zaujal dizajnér Raf Simons svojou druhou kolekciou pre americkú firmu CK.
Ralph Lauren (New York)
Elegantná klasika s prídavkom moderného sa objavila v novej kolekcii Ralpha Laurena, ktorý je silný predovšetkým v produkcii vkusného a pritom funkčného „office-wear“, ale tiež boduje na poli večernej módy.
Marni (Miláno)
Návrat do archívov talianskeho módneho domu sa v novej kolekcii stelesnil v radostných a farebných potlačiach, hravých kombináciách a v priam avantgardne ladenom stylingu modernej ženy 21. storočia.
Dolce & Gabbana (Miláno)
Klasika, ale vždy s pár novými prvkami či odkazmi. Duo Dolce a Gabbana tentoraz opäť uprelo zraky k milovanému Taliansku, ale inšpirácia prišla aj zo sveta hazardu a srdcových kráľovien.
Versace (Miláno)
Oslava estetiky zosnulého Gianniho Versaceho sa objavila v najnovšej kolekcii. Donatella Versace priniesla späť slávny barokový vzor, ale aj inšpiráciu pop-artom. Nechýbali ani sexy modely kožených šiat či koktejlové kúsky s ultrakrátkymi sukňami a saká.
Prada (Miláno)
Moderná, silná a nezávislá žena – to je zákazníčka značky Prada a pre ňu bola určená aj nová kolekcia, ktorá v sebe niesla eklektiku súčasného ženstva, jeho potrebe po nezávislosti a rovnosti.
Burberry (Londýn)
Pocta britskému vidieku a jeho mnohorakým podobám, ktoré sa môžu meniť od slnečného popoludnia až po nevľúdny daždivý deň sa pretavila do podoby nových trenčkotov, predĺžených plášťov či šiat siahajúcich až po zem.
Christopher Kane (Londýn)
Dizajnér tentoraz opäť čiastočne dekonštruoval odev a upozornil detailmi na jeho variabilitu, ale aj krehkosť. Okrem odevov s prestrihmi či detailmi zipsov, ktoré dodávali nové možnosti stylingu nechýbali ani nežnejšie a triezvejšie kúsky.
Erdem (Londýn)
Pocta kráľovnej Alžbete II. a jej šatníku v období 50-tych rokov sa miešala s vplyvmi ešte o pár desaťročí staršími. Dizajnér Erdem však do jednotlivých kúskov priniesol aj moderné prvky.