Prípad luxusnej tašky módneho domu Balenciaga je ale príkladom práve opačnej cesty. Pri zbežnom pohľade ju môžete ľahko zameniť s lacnými modrými taškami, ktoré si môžete za pár korún odniesť z obchodného domu Ikea kdekoľvek na svete.
Tá z domu Balenciaga vás vyjde na 2145 dolárov (zhruba 2000 eur). Nejde pochopiteľne o priamu kópiu. Materiálom je koža, nie plast, a chýba aj logo Ikey. Obchodný dom je ale potešený.
„Sme hlboko polichotení, že sa cestovný vak Balenciagy podobá známej a trvanlivej taške Ikea za 99 centov. Jej všestrannosť je neporaziteľná,“ oznámila švédska firma vo vyhlásení pre časopis Tenn Vogue.
Dom Balenciaga nie je jediný, ktorý sa inšpiroval v lacnom tovaru. Napríklad firma Chanel vyrobila tašku v tvare podobajúcom sa kocke lega alebo detskej škatuľky na obedy. Stojí však 6900 dolárov (6430 eur) a objavili sa s ňou celebrity ako Kim Kardashian, Rihanna alebo Rita Ora.
Alebo tričko Gucci v kolekcii obchodného domu Harvey Nichols, ktoré síce vyzerá ako z lacného obchodu, ale pýtajú si zaň 260 dolárov (6500 Sk).
„Áno, je to téma, o ktorej sa v značkových domoch hovorí, aj keď všetci vedia, že je to smiešne. Ide im len o to urobiť z toho značkovú vec,“ povedala Amber Graafland z redakcie britského denníka Daily Mirror.