Túžite omladnúť? Odpoveď hľadajte v chladničke!

Starneme všetci bez rozdielu, nik tento proces nezastaví. Avšak to, ako starneme, už ostáva na nás. Viete, akú rolu hrá pri starnutí výživa a ktoré potraviny "omladzujú"?

10.02.2017 15:00
avokádo Foto:
... a nebojte sa ani tuku!
debata

Hydratovať treba!

Dôležité sú pre pokožku potraviny, ktoré ju hydratujú. Do tejto skupiny patria paradajky, uhorky, melón či hlávkový šalát – tieto druhy obsahujú obzvlášť vysoký obsah vody, čím zabezpečujú hlbokú hydratáciu buniek – výsledkom je krásna a hladšia pleť.

Stavte na zeleninu

Viaceré štúdie preukázali, že strava s vysokým podielom zeleniny zlepšuje krvný obeh a omladzuje tým pleť, ktorá žiari. Vláknina obsiahnutá v zelenine (a ovocí) navyše zabráni rýchlemu zvýšeniu hladiny cukru v krvi – čo škodí pri tvorbe kolagénu a môže spôsobiť predčasné vrásky.

Podporte črevo

Mikrobióm riadi imunitný systém, náladu – a tiež stav pokožky. Ak majú zlé baktérie v čreve prevahu nad dobrými, na koži môže vzniknúť zápal, napríklad v podobe akné. Rovnováhu mikrobiómu pomáhajú udržiavať fermentované či rastlinné potraviny.

Rozmanitosť je zdravá!

Naša strava nesmie byť jednostranná, ale rozmanitá. A hýriť farbami! Prečo? Ovocné a zeleninové druhy výraznej farby obsahujú fytochemikálie, antioxidanty, ktoré bojujú proti poškodeniu DNA. Kto je tieto druhy, „zaleje“ navyše svoje telo dôležitými angi-aging vitamínmi.

Nebojte sa tuku

Mastné kyseliny sú potrebné pre vyváženú hladinu cukru v krvi, zdravé a pružné bunkové membrány a jemnú pleť. Vysokokvalitné mastné kyseliny udržiavajú zdravé vlasy aj nechty. Možno ich nájsť v orieškoch, semenách, avokáde a tučných rybách (sleď, losos).

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #starnutie #zelenina #vláknina #hydratácia #vrásky #kolagén #anti-aging

+ Doprajte si dostatok spánku, aby ste regenerovali. Odpočinok je nutný.
Nakúpite knihy, časopisy a iné...

+ Cestovanie autom bude náročnejšie, preto je vhodné myslieť na prestávky.
Šetrenie na strave síce zníži výdavky,...