Svoje kolekcie na sezónu jar-leto 2017, a tiež blížiacu sa oscarovú noc, predstavili módne domy ako Dior, Chanel, Jean Paul Gaultier, Elie Saab či Giorgio Armani s jeho ateliérom Armani Privé. V Paríži sa opäť odohrávala skutočná rozprávka na mólach, ktoré často samotný svet fantázie pripomínali.
Christian Dior
Jednou z prvých ostrosledovaných šou bola práve tá u Diora. Dôvod bol jasný – prvú couture kolekciu pre tento ateliér predstavila dizajnérka Maria Grazia Chiuri, dáma, ktorá donedávna ešte tvorila pre značku Valentino. Ako sa prezentovala? Víziou sveta víl, divokej záhrady, v ktorej sa premávajú nádherné éterické ženy v ľahučkých šifónových a hodvábnych róbach, bohato pošívaných kvetmi či zdobených stovkami flitrovaných výšiviek, rozprávajúcich vlastné príbehy.
Na móle, ktoré sa tvorilo niekoľko dní a ktorým sa stala „falošná“ divoká záhrada s trávnatým kobercom a hosťami usadenými na lavice, ktoré obrastal brečtan, sa premávali najznámejšie mená modelingovej brandže prizdobené tiež maskami, čelenkami a sponami z pier či klobúkmi od slávneho Stephena Jonesa.
Chanel
Parížsky Grand Palais sa tentoraz zmenil na zrkadlovú miestnosť, ktorá mala evokovať točité schody v ateliéri slávnej Coco Chanel na Rue Cambon. Ale sklo, jeho lesk, trblietanie sa, čistota sa premietli aj do jednotlivých kreácií. Dizajnér Karl Lagerfeld najprv naservíroval pastelovú paletu dokonalých dámskych kostýmov, v ktorých úzky driek akcentovali široké opasky na spôsob 80-tych rokov. Línia pliec bola zaoblená, dĺžka veľmi elegantná a ženská, materiály kostýmov dokonalé, ručne prešívané trblietavými niťami či drobnými flitrami.
Potom sa objavili večerné róby. A v nich sa ukázalo priam dychberúce majstrovstvo dielní Lesage, kde vznikajú výšivky – ručne, kus po kuse našívané trblietavé flitre či kúsky skla tvorili základ pre modely, ktoré doplnilo pštrosie perie. Priam tony peria. Ako pre Vogue uviedol samotný Lagerfeld, túžil predviesť na móle niečo, čo vyzerá ako živá módna skica. A to sa mu prostredníctvom týchto modelov skutočne podarilo.
Valentino
Rovnako očakávaný ako debut Marie Grazie Chiuri u Diora bola očakávaná aj prehliadka couture u Valentina. Dizajnér Pierpaolo Piccioli ju totiž robil prvýkrát sám. Hoci koncept valentinovskej estetiky posledných pár rokov zotrval, Piccioli priniesol módu sviežejšiu a o niečo modernejšiu. A pritom vychádzal z takých historických prvkov ako boli grécke tógy a modely ako vystrihnuté z ilustrácii gréckych a rímskych bájí o bohyniach a nádherných ženách, ktoré motali hlavy bájnym hrdinom.
Dôraz bol tentoraz viac kladený na čistotu línií a dokonalosť materiálu. Šaty boli často hladké, alebo sa dekoratívnym efektom stávalo plisé. Nechýbala však ani ručne strihaná a perforovaná čipka či nežné výšivky, ktoré do šiat zapracovali taký populárny efekt trblietania sa, no nepôsobili ťažko ako u niektorých iných ateliérov.