Minimaratón prezentácií odštartovala v nedeľu v Taliansku udomácnená Donatella Versace, ktorá popri klasickej línii tvorí už niekoľko sezón aj líniu Atelier Versace. Superluxusnú a výnimočnú, určenú pre bohaté klientky, ale aj celebrity, ktoré spravia značke slušnú reklamu.
Tentoraz sa sestra nebohého Gianniho vybrala troške nečakaným smerom. V prvom rade išlo o použitie hodvábneho saténu a dišesu, s ktorým pracovala na šatách v rozličných záhyboch, volánoch, riaseniach a drapériách. Ani tentoraz síce nechýbali výšivky či detaily z flitrov, perličiek a krištáľov, bola to však práve práca s látkou a architekturálne detaily jednotlivých modelov, ktoré posunuli Atelier Versace na nové územie.
Kolekciu módneho domu Christian Dior aj tentoraz pripravila dvojica švajčiarskych dizajnérov Lucie Meier a Serge Ruffieux a prekvapila kombináciou striedmosti s bohatými a pompéznymi detailmi. Základná farebnica sa odohrávala v monochromatickej kombinácii čiernej a bielej. Do nej prenikali však tóny zlata a striebra vo výšivkách, reliéfnych aplikáciách a zdobných detailoch. Strihovo boli mnohé modely veľmi uvoľnené, postupovali za tradičné vnímanie couture módy ako zošnurovaných a architekturálne strihaných rób. Dior servíroval saká, voľné nadýchané sukne a splývavé šaty.
Unikátny zážitok opäť ponúkol módny dom Chanel. Zážitok z pozerania sa na nádherné šaty totiž doplnila aj možnosť kontaktu s ich autormi. Dizajnér Karl Lagerfeld do priestorov Grand Palais priviedol celé osadenstvo dielní, v ktorých vznikajú pompézne róby, dokonale prepracované saká a kostýmy a kde sa hodiny a hodiny našívajú po milimetroch dekoratívne aplikácia (v prípade tejto kolekcie napríklad aj rubínové a smaragdové kamene). Kolekcia Chanel bola opäť uchvacujúca, v strihoch prekvapila širokými kulotovými nohavicami, tubové modely či vrstvenie a kaskády jednotlivých dielov šiat sa esteticky vracali do minulých kolekcií couture.
Dokonalo elegantná bola opäť kolekcia talianskeho tvorcu Giorgia Armaniho, ktorý dvakrát ročne predstaví v Paríži líniu Armani Privé. Tlmená farebnosť, ktorej dominovala sýta čierna v zamatových kreáciách. Najmä záverečné modely večerných šiat brali dych svojou sošnosťou, intenzitou a dramatickosťou, ktoré však súčasne pôsobili dokopy veľmi moderne.
Zamat sa ako pomerne prekvapivý materiál objavil aj u libanonského autora Elieho Saaba. Jeho kolekcia však bola o poznanie romantickejšia, rozprávkovejšia a teatrálnejšia. Saab servíroval zavinovacie modely s vysokými rozparkami, ktoré sa striedali s princeznovskými róbami s nadýchanou sukňou a aplikáciami na živôtiku či jednom pleci. Nechýbalo opulentné zdobenie, motívy kvetín, vtáčie perie a v niektorých prípadoch sa šaty stávali plátnom pre šikovné ruky vyšívačiek a motívy, ktoré hodiny a hodiny pod ich prstami vznikali.
V rámci kolekcií couture sa predstavili aj módne ateliéry Schiaparelli či Valentino, Ralph & Russo a prvýkrát napríklad aj americký dizajnér J. Mendel. V Ríme sa potom vo štvrtok večer predstavila talianska značka Fendi. Prehliadka, pre ktorú si ako dejisko zvolila nádhernú Fontánu di Trevi, ponúkla majstrovstvo v spracovaní kožušín na úrovni, ktorá vyráža dych svojím majstrovstvom manuálnej práce, ale aj zapojenia digitálnych postupov a techník.
V galériách nižšie nájdete výber toho najlepšieho z jednotlivých prehliadok.