Exkluzívne! Luxus pre všetkých? Plnil som sny fanúšikov, tvrdí Rousteing

Uvedenie exkluzívnej kolekcie – spojenia francúzskeho módneho domu Balmain a odevného reťazca H&M sa konalo len pred pár dňami v New Yorku.

22.10.2015 11:57
debata
Kreatívna poradkyňa H&M Ann-Sofie... Foto: H&M
attends the Kreatívna poradkyňa H&M Ann-Sofie Johansson a dizajnér Olivier Rousteing z módneho domu Balmain. X H&M Collection Launch at 23 Wall Street on October 20, 2015 in New York City. Kreatívna poradkyňa H&M Ann-Sofie Johansson a dizajnér Olivier Rousteing z módneho domu Balmain.

Pravda.sk dostala exkluzívny priestor na pár otázok pre dizajnéra Oliviera Rousteinga, ale aj kreatívnu poradkyňu H&M Ann Sofie Johanssonovú, ktorí spoločne so svojimi tímami na novej limitovanej línii pracovali.

Olivier Rousteing: Z hry nebude vynechaný nik

Koncept kolekcie Balmain x H&M vnímam ako snahu priniesť to najlepšie z DNA značky Balmain pre zákazníkov, ktorí zvyčajne nakupujú práve v H&M. Ako ste vyberali modely, ktoré sa dostanú do predaja 5. novembra. A ako ste sa zapojili do produkčného procesu či procesu zmien a úprav pri tvorbe modelov pre masový trh?
Keď sme súhlasili so spoluprácou s H&M, už som presne vedel, čo chcem spraviť. Vážim si mojich fanúšikov na Instagrame, pretože mi vždy presne povedia, čo na značke Balmain milujú a o ktorých kúskoch snívajú, že by si ich radi obliekli. Pre mňa sú kritikmi, na ktorých mi záleží najviac a snažil som sa, aby táto limitovaná kolekcia bola naplnením ich snov. Súčasne som chcel poukázať na diverzitu značky Balmain a ako si v nej každý môže niečo nájsť. Verím, že móda by mala byť inkluzívna a s touto kolekciou nevynecháme z hry naozaj nikoho. A čo sa týka zapojenia do produkčného procesu, zúčastnil som sa na každom dôležitom kroku, aby som zaistil jedinečnosť a kvalitu každého kúsku.

Na prehliadke sa objavila aj topmodelka Bella...
Kolekcia Balmain X H&M - uvedenie v New Yorku.
+33Brazílska gazela Alessandra Ambrosio na...

Ako ste sa snažili o uchovanie jedinečnosti?
Ľudia z H&M sú tí najúžasnejší ľudia na spoluprácu, pretože jediné, po čom túžili, bolo zachovať skutočnú esenciu Balmain. Neexistoval žiaden kompromis ohľadom kvality či bohatosti a pracovali naozaj tvrdo na tom, aby sme mohli vytvoriť tieto špeciálne kúsky. Keď som prvýkrát videl výrobky na ukážku, prežil som skutočne emotívny moment. V každom z nich som videl, ako veľmi sa snažili. Každý jeden kus je špeciálny, či už je zamatový blejzer s perlovou výšivkou alebo tričko s logom potlačeným zamatom. Detaily sú nesmierne dôležité a v spoločnej kolekcii sú úžasné.

Považujú vás za reprezentanta veľmi živej, zábavnej, luxusnej a sexi módy. Existujú nejaké vaše osobné atribúty, ako by mala z hľadiska štýlu vyzerať moderná žena či moderný muž?
Ak zostaneme pri značke Balmain, tí, čo ju nosia, sa cítia silní, nezávislí. Ako bojovníci schopní čeliť svetu. V odevoch Balmain ste schopní zostať verní sami sebe, vyjadriť vlastný charakter a individualitu. Ako tínedžer som sa našiel práve cez módu. Vždy mala pre mňa veľmi osobný význam. Zbožňujem, ak móda dokáže v človeku odhaliť to najlepšie, čo je v ňom. Keď sa v nej neskrývate, ale naopak, odhaľujete svoje pocity a svoj charakter svetu. A tiež verím, že móda by mala byť zábavou.

Ann-Sofie Johansson: Kedysi bola móda izolovaná

Desať rokov odevných kolaborácií, skutočne odlišná škála dizajnérov s rozmanitým prístupom – ako a prečo ste sa rozhodli tentoraz práve pre módny dom Balmain? Čo formovalo rozhodnutie vybrať brand, označovaný za sexi, mladistvý a superluxusný?
S každou novou módnou spoluprácou radi dávame naším zákazníkom niečo nové, nečakané a túžime ukazovať im rozličné podoby módy. Zároveň sme chceli ponúknuť šancu vlastniť kúsky od značky, ktorú by si možno nikdy nemohli dovoliť. Balmain je pritom jedna z najvzrušujú­cejších značiek súčasného diania v módnom priemysle a vedeli sme už dávnejšie, že veľa našich zákazníkov miluje to, čo vytvára Olivier Rousteing. Je skvelé spolupracovať s módnym domom, ktorý dokázal zachytiť novú náladu v móde. Neviem sa dočkať 5. novembra, keď príde kolekcia do predaja.

Trio topmodeliek, ktoré sú aj tvárami reklamnej...
Na prehliadku sa prišla pozrieť aj speváčka...
+19Herečka Diane Kruger.

Spolupráca je vždy o dvoch stranách. Bola jednoduchá v prípade Oliviera ako kreatívneho riaditeľa Balmain, alebo ste si museli hľadať cestu k spoločnému výsledku?
Spolupracovať s Olivierom bola nesmierna radosť. Zakaždým sa snažíme dodržať proces spolupráce, keď sa s niekým spojíme. Akonáhle sa zhodneme na podobe kolekcie, dizajnér dostáva absolútnu autorskú slobodu. My následne vyprodukujeme prvé ukážkové kusy a začne sa séria fittingov, ktorá nám pomáha dotiahnuť všetky detaily a uspokojiť zúčastnené strany. Olivier je inšpiratívny dizajnér, pretože je veľmi hlboko ponorený v každom štádiu práce. Záleží mu na každom detaile a všetko pritom robí s veľmi pozitívnym naladením. Verí, že kreativita by mala byť zábava a nezáleží na tom, ako tvrdo pracujete, snaží sa o to, aby sa každý zároveň cítil dobre.

Balmain je však skutočne synonymom luxusu. Ako toto slovko zapadá do sveta odevných reťazcov a masového trhu?
Osobne si myslím, že je skvelé, ako sa hranice v móde porušili. Kedysi bola móda izolovaná, uzavretá, ale u nás v H&M milujeme veci meniť. Spolupráce s dizajnérskymi domami sú súčasťou tejto misie a aj vďaka nim majú naši zákazníci šancu zažiť niečo, čo by normálne bolo pre nich nedostupné. A vo finále, móda je predsa o kreativite a o dizajne, tvorbe. Je skvelé, že vďaka našim spojeniam sa kúsky od najslávnejších dizajnérov dostanú k celkom novému publiku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #trh #luxus #móda #dizajn #Balmain X H&M #Olivier Rousteing #Ann Sofie Johannson #zákazníci #masa

+ Dnes je čas na relax, nemusíte robiť veci na sto percent, oddychujte.
Nerobte si zásluhy na cudzej práci, nič...

+ Zdravie si nekúpite, musíte si ho zaslúžiť a vybojovať.
Urobte dobrý skutok a prispejte niekomu, kto nemal toľko...