Podľa vystavovateľov a zástupcov značiek, ktoré sa zúčastňujú na aktuálne prebiehajúcom vetrhu Styl a Kabo v Brne, sa trendy na budúci rok uberajú smerom k decentnosti a väčšej zahalenosti. Prekvapuje tiež pokles modelov s vypchávkami alebo tzv. push-up efektom v prípade dámskych podprseniek.
Hoci svet na sociálnych sieťach vyznieva preerotizovane a sexualizovane, výrobcovia bielizne už dávnejšie odštartovali proces „zjemňovania“. Zvodnosť nahrádza romantickejšia a nežnejšia podoba dámskej bielizne. Decentnosť sa dostala k slovu. Podľa Martina Kárycha z firmy Altra, ktorá sa špecializuje na výrobu úpletov, nie je trend usadlejších kúskov intímneho oblečenia úplnou novinkou – naberá na intenzite posledné dva roky.
„Zakrývajú sa dekolty, zväčšujú sa boky nohavičiek, dvíha sa pás a posilňuje sa tiež postavenie jednodielnych plaviek,“ poznamenal Kárych. „Bielizeň má byť skôr romantická a podobá sa tej, ktorú kedysi ručne šili,“ opísal ďalej s odkazom na estetiku 30-tych rokov minulého storočia. Samozrejme, dnešné kúsky sú z modernejších materiálov.
Ak by ste chceli vyberať nové kúsky bielizne do svojho šatníka, už teraz môžete hľadať podľa trendov, ktorých nástup očakávajú výrobcovia v plnej sile začiatkom budúceho roka. Veľký návrat ohlasuje čiernobiela bielizeň, v ktorej sa na čiernom podklade uplatňuje biela čipka. Vo farebných tónoch vládne tlmená staroružová, champagne, tlmená zelená alebo tzv. holubičia sivá či dokonca farba starej kože.
Tiež nie tak celkom novým fenoménom, no opäť trendom, ktorý naberá na intenzite, je tzv. activewear. Ide o dámsku bielizeň, ktorá je materiálovým zložením prispôsobená nárokom aktívneho života, či už pracovného, alebo športového. Je priedušná, dobre odvádza vlhkosť, prípadne drží tvar aj pri vyšších teplotách prania. Namiesto efektu skrášlenia ponúka v prvom rade komfort a funkčnosť.