Nové trendy prichádzajú z Talianska a Francúzska, ale pár výrazných sa objavilo už aj na prehliadkach v New Yorku. Podľa Dity Valentovej zo spoločnosti ELEGA, ktorá je najväčším výrobcom kabeliek v susednom Česku, budú na tieto trendy určite reagovať aj ďalší výrobcovia po celom svete.
Spomenutá česká firma pracuje so všetkými spomenutými materiálmi a dokonca aj s krokodílou kožou. Jednu z najdrahších kabeliek, aké vyrobili z hadej kože, nosí známa česká herečka Dana Morávková, ktorá so značkou spolupracuje aj na návrhoch.
Trendy v rámci kabeliek hovoria jasnou rečou už v týchto dňoch, keď sa konajú prehliadky kolekcií jeseň a zima 2015. Hoci gro pozornosti módnych redaktorov sa sústreďuje na oblečenie, doplnky tvoria veľmi dôležitý (a často aj predváanejší) segment obchodov jednotlivých značiek – v tomto prípade aj svetoznámych luxusných firiem ako Louis Vuitton, Prada či Gucci.
O tom, že doplnky dokážu naštartovať obchod a prilákať nových zákazníkov, svedčí napríklad aj premiéra kolekcie kabeliek z dielne značky Altuzarra na nedávnom newyorskom týždni módy.
Hoci slovenské alebo české ženy neinvestujú do kabeliek až také horibilné sumy, ako to platí v prípade Francúzok, Japoniek alebo Američaniek, móda mať jednu luxusnú kabelku ovládla už aj tunajší priestor. Hoci ešte stále sa nájdu v uliciach aj kabelky, ktoré sú falošnými kópiami slávnych originálov, čoraz viac žien vo väčších mestách má snahu investovať do originálnej a luxusnejšej kabelky. V tomto prípade však zároveň platí, že nevyhrávajú trendové modely, meniace sa zo sezóny na sezónu, ale skôr kultové výrobky s konkrétnym tvarom, či dezénom.