Domáca móda opäť v ponuke. Nájdete ju v obchodoch 'na pár týždňov'

Väčšina domácej módy sa sústreďuje v malých obchodíkoch v bratislavskom Starom meste. Na pár dní k nim pribudol aj pop-up store v jednom z obchodných centier.

30.06.2014 10:00
debata
Kolekcia dizajnérky Petry Póorovej je tiež v... Foto: Aupark
Pop up store Kolekcia dizajnérky Petry Póorovej je tiež v ponuke dočasného pop-up store v bratislavskom obchodnom centre.

Nejde pritom o žiadnu premiéru, v bratislavskom Auparku sa už v rámci pop-up store v minulosti prezentovali dizajnéri ako Hana Převrátilová, Michaela Ľuptáková, Marcel Holubec, Boris Hanečka či Fero Mikloško. Teraz k nim pribudli ďalšie mená slovenskej módnej scény.

Do piatka 4. júla si môžu po originálnych slovenských módnych produktoch chtiví zákazníci pozrieť (a samozrejme, aj kúpiť) tvorbu Jany Gavalcovej, Petry Póorovej, Lenky Sršňovej a Zlatice Hujbertovej. Novinkou sú aj kúsky z dielne českej dizajnérky Kateřiny Geislerovej, maďarská značka Daige alebo napríklad topánky od Novesty a tašky Popular.

Ani po 4. júli však možnosť dostať sa k slovenskému dizajnu v hlavnom meste nevyprší. Aby toho nebolo málo, módne leto v Bratislave získalo aj druhú platformu na prezentovanie dizajnu. Pop-up galéria a zároveň obchod pod názvom Kapsula je miesto na bratislavskom Šafárikovom námestí, v ktorom sa prezentujú dizajnové subjekty a zároveň ide o miesto na príjemné posedenie a stretávanie sa. Počas nasledujúcich mesiacov sa tam môžu domáci, ale aj turisti pozrieť do lodných kontajnerov upravených na spôsob mini-obchodíkov a opäť sa dostať k domácemu dizajnu – napríklad značke Buffet Clothing či postupne k ďalším novým a novým menám.

Pop up gallery Kapsula na bratislavskom... Foto: Facebook/Kapsula
Kapsula Pop up gallery Kapsula na bratislavskom Šafárikovom námestí bude počas celého leta meniť ponuku dizajnových kúskov.

Hoci si to mnohí neuvedomujú, práve pop-up stores sú cestou, ako pomôcť domácej móde dostať sa k čo najširšej skupine zákazníkov. Máloktorý módny tvorca má totiž v našej krajine financie na prevádzkovanie vlastného obchodu a mnoho z nich komunikuje so zákazníkmi len v ateliéri.

Slovenská tvorba pritom rozhodne nie sú len zákazky za tisícky eur na večerné róby. Dizajnéri si totiž uvedomujú, že ak chcú predávať, musia zaujať dizajnom, ale aj priaznivou cenou. V pop-up stores na to majú príležitosť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Petra Poórová #Lenka Sršňová #pop-up store #Kapsula

+ Zmeňte každodennú rutinu a pridajte do nej niečo čo vášmu telu chýba.
Ak ste sa zmýlili nevadí, ide o to či to...

+ Neležte ráno príliš dlho v posteli, za ten čas môžete stihnúť niečo lepšie.
Ak chcete, stále je čo robiť,...