Tvrdí to prieskum serveru ShoeBuy.com, z ktorého cituje britský Daily Mail. Podľa jeho výsledkov majú ženy s topánkami skutočne zaujímavý vzťah a ten podmieňuje množstvo veci v ich nazeraní na svet.
Napríklad až polovica dotazovaných žien (bolo ich 1000 vo veku od 35 do 45 rokov) sa priznala, že hodnotí iných na základe obuvi. Každá druhá v tejto polovici navyše prezradila, že hodnotenie býva takmer vždy kritické a negatívne.
Nie je asi žiadnym prekvapením, že v otázke cien obuvi a doplnkov ženy trochu upravujú realitu – teda aspoň pred partnerom či manželom. Každá druhá žena pred svojou polovičkou tají skutočnú cenu obuvi a doma povie, že stáli menej než za čo ich naozaj kúpila.
Manželia nebudú asi z výsledkov prieskumu nadšení – každá šiesta vydatá žena totiž tvrdí, že ju viac vzruší a poteší nový pár topánok než vlastný zákonitý partner. V prípade single žien je to každá piata, ktorú potešia viac nové lodičky alebo čižmy než nežnosti s partnerom.