Ak si žena zvolí správny parfumovaný prípravok, nebude len pekne voňať, upozornili vedci. Aj jej tvár môže začať pôsobiť na okolie ako príťažlivejšia a krajšia.
Vedecký tím z Monell Chemical Senses Center vychádzal z faktu, že vnímanie krásy sa často neodvíja len z vnímania fyzických znakov, ale je podmieňované aj emočne a podprahovo. Vďaka parfumu sa tak môže vnímanie ženy okolím zmeniť alebo zlepšiť, ale aj zhoršiť.
Výskumníci do testu, ktorého výsledky publikoval magazín PLOS ONE, zapojili osemnásť mladých jednotlivcov, ktorých nechal hodnotiť osem tvárí žien. Pri jednotlivých obrázkoch uvoľňoval v okolí pozorovateľov niekoľko typov vôní – od nepríjemného rybieho odóru až po vôňu s výťažkom z ruže. Dotazovaní mali postupne ohodnotiť jednotlivé tváre, pričom okrem ich veku alebo miery atraktivity mali hodnotiť aj príjemnosť vône.
Z výsledkov tak vyplynulo, že príjemnosť vône priamo podmieňovala hodnotenie atraktivity tváre u hodnotených žien. Príjemné vône dokonca pozmenili aj hodnotenie týchto žien v otázke veku. Podľa odborníkov tieto výsledky môžu byť využité v budúcnosti pri zvyšovaní atrkativity žien a ich vnímania spoločnosťou. Otázkou, v ktorej by chceli vedci pokračovať, je, ako sa vône premietajú do hodnotenia mužov.