Podľa informácií portálu Sunday Times Style, ktorý cituje neuroodborníka Arnauda Auberta, dokáže líčenie zmeniť vnímanie vašej osoby okolím. Aubert tvrdí, že perfektný mejkap môže vyvolať v mozgu iných osôb určité reakcie, na základe ktorých vás následne tieto osoby vidia v lepšom svetle. Domnieva sa, že upravený zovňajšok a používanie prípravkov ako krycí krém, rúž či očné šminky sú spôsobom, ako vylepšiť sociálny imidž a tiež dokážu napomôcť pri hľadaní novej práce alebo známostí.
Aubert, ktorý je odborníkom na experimentálnu psychológiu a na tému dopadu líčenia na vnímanie a reakcie okolia vypracoval niekoľko štúdií. Základ podľa neho tvorí v tomto prípade takzvaný „trojuholníková oblasť“, ktorá zaberá priestor očí a pier. „Všetky sociálne informácie sa nachádzajú v tvári,“ tvrdí Aubert podľa Sunday Style Times. „Ak je zrak vyrušovaný nedokonalosťami, napríklad vyrážkami alebo zanesenými pórmi, vyhodnocuje tvár horšie a priraďuje jej nositeľovi nižšie sociálne hodnotenie,“ doplnil Aubert.
O tom, že na Aubertových výsledkoch z početných štúdií je veľa pravdy, svedčí aj starší prieskum, o ktorom informoval britský Daily Mail. V ňom medzinárodná firma Procter & Gamble skúmala reakcie ľudí pri pohľade na ženy rozličných vekových kategórií a rasy s líčením a bez neho. Tie, ktoré mali na tvári mejkap, boli považované za príjemnejšie, sebavedomé, atraktívne a kvalifikované.