Jeho značka Honest By, ktorá je zároveň priekopníčkou svojho druhu v takzvanej vysokej móde, pritom od svojho založenia v minulom roku odhaľuje tajomstvo celého procesu výroby odevov. Jediným kliknutím na odev ponúkaný v jeho internetovom obchode si potenciálny kupec môže overiť, odkiaľ pochádza materiál, kde bol odev vyrobený a za akú cenu, hovorí Pieters vo svojom štúdiu v luxusnej štvrti v Antverpách, neďaleko mestského múzea módy.
Pri hodvábnej tunike s jemnou potlačou v zelenej a fialovej farbe ukážu štyri internetové stránky podrobne nielen pôvod a druh tkaniny, ale tiež z čoho boli vyrobené gombíky či aké boli použité nite. Je tam vypočítaná aj cena: základná je 69,14 eura, konečná po započítaní marže štylistu je 225,87 eura. Jeho výtvory sa predávajú len na internete.
Návrhár je veľmi puntičkársky, aby uspokojil etické požiadavky: biotkaniny, európski výrobcovia, ktorí dodržiavajú práva zamestnancov, žiadne materiály živočíšneho pôvodu, dokonca ani gombíky z rohoviny. Ako o tom svedčia jasne žlté vesty alebo tuniky s grafickými motívmi, v sýtomodrej alebo čiernej a bielej, ktoré visia v štúdiu, bývalý umelecký riaditeľ u Huga Bossa robí striktne ekologickú módu.
„Môžeme sa správať zodpovedne voči prírode a pritom nemusíme vyrábať všetko v béžovej a ľanovej, technika sa vyvíja,“ zdôrazňuje Pieters. „Naopak, často sa predávajú šaty za 50-tisíc eur, bez toho aby zákazník vedel, či sa na ich výrobe nepodieľali deti. Vo svete módy sa kladie len málo otázok,“ dodáva.
Podľa návrhára, ktorý pracoval pre Huga Bossa až do roku 2009, bude pre luxusnú módu čoskoro transparentnosť nutnosťou, lebo jediným dôvodom, prečo by mal zákazník platiť takú vysokú cenu, je kvalita a umenie. „Niektoré popredné módne salóny, ktoré dávajú svoje modely šiť v Číne, na ne potom prišijú etiketu Made in France, ale to už nebude fungovať,“ usudzuje.
Pieters, ktorý si po odchode od Huga Bossa, kde bol hviezdou prehliadok, dal dvojročnú pauzu, počas ktorej sa stal vegetariánom a prakticky si nič nové nekúpil, sa nepovažuje za žiadneho bojovníka. „Tvorím iba to, čo by som sám rád nakupoval. Počas svojej kariéry vo svete luxusnej módy som si uvedomil, akú majú spotrebitelia moc. Ich nálady stále analyzujú stovky expertov. Móda je dobrým prostriedkom na to, aby sa veci pohli,“ hovorí. Na dôkaz toho pripomína, že sa pri veľkých značkách vyrábajúcich konfekciu v malých sériách už objavili kolekcie bio.
Jeho značku Honest By, ktorej názov má vyjadrovať to, že je tvorená pre "čestného“ spotrebiteľa, už kontaktoval Medzinárodný úrad práce. Ten hľadá partnerstvo v boji proti detskej práci, ktorá je nešvárom textilného priemyslu. Honest By sa zameriava na malé série a od svojho založenia vyrobila 1 500 kusov šatstva. Svoju ponuku obohacuje tým, že pozýva mladých návrhárov k spolupráci.
Jej tvorca sa môže pochváliť rozširujúcou sa klientelou, ktorá mu zostáva verná. Honest By neudáva, aký má obrat. „Značka zatiaľ nie je ani zisková, ani stratová. Keď sa v biznise hovorí o transparentnosti, potom to vždy znamená, že sa zverejňujú účty. To však okrem akcionárov nikoho nezaujíma,“ vysvetľuje Pieters.