Chcete dostať novú prácu? Vyhnite sa chybám, pomôžte si správnymi trikmi - toto sú 3 veci, ktoré na pohovoroch robiť a ktoré určite nie

Pracovný pohovor je dôležitou súčasťou kariéry pre mnohých z nás. Aby ste však zanechali dobrý dojem a získali tú správnu pracovnú príležitosť, je dôležité vedieť, čo je vhodné robiť a čo nie.

08.04.2024 14:00
interview, pohovor, zamestnanec, kariéra Foto:
Na pohovoroch stále opakujeme mnohé chyby. Vyhnite sa im.
debata

Poznajte najčastejšie chyby, ktorých sa ľudia dopúšťajú na pracovnom pohovore, a tipy, ako sa im vyhnúť:

Čo nerobiť:

1. Neohovárajte súčasných alebo bývalých zamestnávateľov: Vyhnite sa negatívnym komentárom o vašich predchádzajúcich alebo súčasných zamestnávateľoch. Tento druh správania môže vzbudiť nedôveru a zanechať nevhodný dojem vo vašom potenciálnom budúcom zamestnávateľovi.

2. Nevydávajte sa za osobu, ktorá nemá iné možnosti: Buďte otvorení ohľadom toho, že hľadáte nové pracovné príležitosti a máte aj iné pohovory. To preukáže vašu ambíciu a odhodlanie. Predstavovať sa ako jediná voľba môže vyvolať dojem, že ste neambiciózni alebo nezaujatí.

3. Nezameriavajte sa len na dovolenku a voľno: Hovoriť o dovolenkách a voľnom čase by mohlo naznačiť, že je vám vaša práca ľahostajná a že sa tešíte len na voľno. Koncentrujte sa na diskusiu o svojich profesionálnych schopnostiach a skúsenostiach. Samozrejme, je dôležité zmluvne zakotviť aj dovolenku. U niektorých zamestnávateľov sa objavuje aj benefit v podobe viac dní dovolenky do roka. Nemali by ste ho však postaviť na prvé miesto v rámci vášho pohovoru.

Čo (u)robiť:

1. Dobrá príprava: Pred pohovorom si dôkladne preštudujte informácie o spoločnosti a pozícii, na ktorú sa uchádzate. Pripravte si aj otázky, ktoré chcete položiť a prípadne si pripravte odpovede na potenciálne otázky, ktoré by ste na pohovore mohli dostať.

2. Prezentujte svoje silné stránky: Zamerajte sa na to, čo vám ide najlepšie a ako môžete prispieť k úspechu spoločnosti. Preukážte sebavedomie a odhodlanie, ale pozor – nefunguje, ak budete chválenkár. Je dobre hovoriť o svojich úspechoch, o rozhľade a skúsenostiach, ale nájdite spôsob, ako ich prezentovať, aby ste nepôsobili ako „majster/ka sveta“.

3. Komunikácia a profesionálny vzhľad: Buďte zdvorilí a profesionálni. Dôkladne si vyberte vhodné oblečenie, ktoré bude zodpovedať kultúre spoločnosti. Pozor však na prehnané snahy. Príliš veľa šperkov či napríklad viditeľné značky na odevoch zvyčajne nepôsobia na pohovore dobre.

Pamätajte, že dobrý dojem na pracovnom pohovore môže byť kľúčom k úspešnej kariére. Vyvarujte sa týchto chýb a sledujte tipy, ako sa lepšie pripraviť a prezentovať sa na pohovore.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #práca #pohovor #čo robiť #čo nerobiť

+ Malé zmeny v rutine môžu priniesť nový pocit radosti a oživenia.
Zažijete dohady ohľadom rozdelenia majetku,...

+ Praktikovanie vďačnosti posilňuje pozitívny pohľad na život.
Nie všetko, čo je lacné je aj kvalitné, aby ste...