Kým donedávna to bola farba nášho odevu, ktorú sme možno zvažovali pri predstave blížiaceho sa pohovoru alebo stretnutia s kolegami, teraz je v hre aj farba vášho príbytku, stien či pozadia, ktoré môžu vidieť za vami na Zoom-calle. Nedávny prieskum, ktorý urobil portál SavoyStewart.co.uk na vzorke bezmála 3500 respondentov, priniesol zaujímavé závery.
Všetci z opýtaných sa v období pred prieskumom zúčastnili na jednom či viacerých pracovných pohovoroch, niektorí z nich sa zamestnali hneď na prvýkrát, iní až neskôr a iní vôbec. V otázkach sa skúmalo, s akými farbami vo svojom interiéri absolvovala pohovor a vyhodnocovala sa tak miera úspechu jednotlivých odtieňov.
Do prvej trojky tých, ktoré pôsobia najpríjemnejšie a zvyšujú šance na úspech pri pohovore, sa dostal tón svetlosivej farby. Ten zaujal prvé miesto ako vôbec najúspešnejší. Za ním nasledovala klasická biela, ktorá pôsobí neutrálne a nechá vyniknúť osobnosť jednotlivca. Tretiu priečku potom obsadila svetložltá krémová farba s teplým nádychom.
Naopak, vôbec najhorší dojem pri pohovoroch online dokáže urobiť farba červená. Iba 18 percent z tých, ktorí ju použili na pozadí počas pohovoru cez Zoom (alebo inú četovaciu aplikáciu), získalo napokon aj kladnú odpoveď od potenciálneho zamestnávateľa. Len pre porovnanie, pri svetlosivej farbe to bolo až 84 percent, tvrdí prieskum.
Samozrejme, do úvahy treba vziať aj prezentáciu či dojem, ktorí jednotliví uchádzači vzbudili. Ani tá najneutrálnejšia farba vám totiž nepômôže, ak sa prihovoríte potenciálnemu zamestnávateľovi nepripravení.