Čaká vás pracovný pohovor? Pozor na týchto šesť slov!

Pri hľadaní práce je osobný pohovor najväčším strašiakom. Okrem prvého dojmu a vašich odborných znalostí je tiež dôležité, aby ste opísali seba, svoje zručnosti a spôsob práce.

29.01.2020 07:00
pohovor, interview, ženy Foto:
Kreativita je dôležitá a nevyhnutná takmer všade. Nič to nemení na tom, že táto odpoveď je nudná!
debata

Tu na vás číha nejedna pasca. Pretože to, čo o sebe hovoríte, môže medzi riadkami o vás veľa prezradiť. Ak použijete nesprávne prídavné mená, rýchlo zanecháte nesprávny dojem a diskvalifikujete sa na voľné pracovné miesto.

V prípade pracovného pohovoru odstráňte zo svojho slovníka nasledujúce slová.

Inovatívna

Frázu „Som inovatívna“, sme už všetci niekedy použili. Pritom nejde o klasické prídavné meno vhodné pre osobu, ale výrobky, vynálezy a projekty. Slovo teda nie je nesprávne, iba mätúce. Radšej ho nepoužívajte!

Expertka

Obzvlášť výrok „Som odborníčka vo svojej oblasti“ od mladých absolventov a odborníkov je nielen naivné a plné fantázie, ale vyznieva navyše arogantne a prehnane. Najmä preto, že dotyčný, ktorý s vami vedie pohovor, má často oveľa viac skúseností. Zdôraznite namiesto toho svoje zručnosti, a to rozprávaním o svojich záujmoch a úspechoch.

Talentovaná

Aj toto slovo používame pri sebaprezentácii pomerne často. Ale talent nie je niečo, čo by sme mali pripisovať samy sebe. To iní musia rozhodnúť o tom, či ho máme a aký je veľký.

Perfekcionistka

Táto fráza patrí do kategórie klišé! Najmä, ak sa vás pýtajú na vaše slabosti, neodpovedajte, prosím, že vašou najväčšou slabosťou je, že ste perfekcionistka. Toto vyhlásenie totiž neodhaľuje nič o vás, o vašej osobnosti alebo dochvíľnosti. Namiesto toho sa pokúste o autentickejšiu a predovšetkým úprimnú odpoveď.

Zodpovedná

Keď hovoríte, že ste za niečo boli zodpovedná, nehovoríte iné, ako „robila som“. Znie to, akoby ste robili niečo, čo vám bolo pridelené. Namiesto toho, aby ste napríklad povedali, že „Bola som zodpovedná za marketing“, radšej vysvetľujte, čo ste robili. Dobrá odpoveď: „Cieleným využitím rôznych marketingových kampaní som zvýšila predaj a povedomie o 35 percent.“ V tomto prípade sú vaše špeciálne úspechy pôsobivejšie ako čistá zodpovednosť.

Kreatívna

Jedno z najčastejšie používaných pohovorových slov. Pravdaže, kreativita je dôležitá a nevyhnutná takmer všade. Nič to však nemení na tom, že táto odpoveď je nudná! Lepšie spravíte, ak uvediete príklady toho, ako kreatívne ste vyriešili problém alebo rozšírili projekt.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #úspech #pracovný pohovor #talent #klišé #arogancia #prvý dojem

+ Venujte čas svojim koníčkom, zvýši to vašu životnú spokojnosť.
Úspory získajú na hodnote, ak ich múdro...

+ Večerajte a raňajkujte niečo ľahšie, budete sa tak celý deň cítiť lepšie.
Nemíňajte všetky peniaze, ktoré sa vám...