Čaká vás pracovný pohovor? Pozor na týchto šesť slov!

, 29.01.2020 07:00
pohovor, interview, ženy
Kreativita je dôležitá a nevyhnutná takmer všade. Nič to nemení na tom, že táto odpoveď je nudná! Autor:

Pri hľadaní práce je osobný pohovor najväčším strašiakom. Okrem prvého dojmu a vašich odborných znalostí je tiež dôležité, aby ste opísali seba, svoje zručnosti a spôsob práce.

Tu na vás číha nejedna pasca. Pretože to, čo o sebe hovoríte, môže medzi riadkami o vás veľa prezradiť. Ak použijete nesprávne prídavné mená, rýchlo zanecháte nesprávny dojem a diskvalifikujete sa na voľné pracovné miesto.

V prípade pracovného pohovoru odstráňte zo svojho slovníka nasledujúce slová.

Inovatívna

Frázu „Som inovatívna“, sme už všetci niekedy použili. Pritom nejde o klasické prídavné meno vhodné pre osobu, ale výrobky, vynálezy a projekty. Slovo teda nie je nesprávne, iba mätúce. Radšej ho nepoužívajte!

Expertka

Obzvlášť výrok „Som odborníčka vo svojej oblasti“ od mladých absolventov a odborníkov je nielen naivné a plné fantázie, ale vyznieva navyše arogantne a prehnane. Najmä preto, že dotyčný, ktorý s vami vedie pohovor, má často oveľa viac skúseností. Zdôraznite namiesto toho svoje zručnosti, a to rozprávaním o svojich záujmoch a úspechoch.

Talentovaná

Aj toto slovo používame pri sebaprezentácii pomerne často. Ale talent nie je niečo, čo by sme mali pripisovať samy sebe. To iní musia rozhodnúť o tom, či ho máme a aký je veľký.

Perfekcionistka

Táto fráza patrí do kategórie klišé! Najmä, ak sa vás pýtajú na vaše slabosti, neodpovedajte, prosím, že vašou najväčšou slabosťou je, že ste perfekcionistka. Toto vyhlásenie totiž neodhaľuje nič o vás, o vašej osobnosti alebo dochvíľnosti. Namiesto toho sa pokúste o autentickejšiu a predovšetkým úprimnú odpoveď.

Zodpovedná

Keď hovoríte, že ste za niečo boli zodpovedná, nehovoríte iné, ako „robila som“. Znie to, akoby ste robili niečo, čo vám bolo pridelené. Namiesto toho, aby ste napríklad povedali, že „Bola som zodpovedná za marketing“, radšej vysvetľujte, čo ste robili. Dobrá odpoveď: „Cieleným využitím rôznych marketingových kampaní som zvýšila predaj a povedomie o 35 percent.“ V tomto prípade sú vaše špeciálne úspechy pôsobivejšie ako čistá zodpovednosť.

Kreatívna

Jedno z najčastejšie používaných pohovorových slov. Pravdaže, kreativita je dôležitá a nevyhnutná takmer všade. Nič to však nemení na tom, že táto odpoveď je nudná! Lepšie spravíte, ak uvediete príklady toho, ako kreatívne ste vyriešili problém alebo rozšírili projekt.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#úspech #talent #prvý dojem #pracovný pohovor #klišé #arogancia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Prečistíte si hlavu a zregenerujte svoje fyzické i psychické sily.
Vaša snaha, ktorú v práci...

+ Skúsite zachovať optimizmus a dobrú náladu po celý deň.
Investovať do nového bývania sa oplatí,...