Britský Daily Mail zhromaždil a opísal niekoľko podôb správania, ktoré naznačujú, že by človek mohol mať sklony k šikanovaniu a ponižovaniu kolegov, prípadne k tomu, že jeho pozícia v kolektíve nie je obľúbená.
Asi nikoho neprekvapí, že sa medzi nimi nachádza napríklad potreba ponižovania kolegov, alebo podceňovanie ich snáh o riešenie problému. Čo ďalšie? Čítajte. A dávajte pozor, či sa náhodou nespoznávate.
1. Podceňovanie kolegov a ich pracovnej snahy
Zvykne sa to diať na pracovných stretnutiach či poradách. Niekto sa dostane k slovu, povie návrh na riešenie a vy ho razom začnete poučovať, alebo sa posmešne uchechtnete či si povzdychnete. Zneisťujete ľudí okolo seba a prezentujete sa tak, akoby len vaše návrhy boli správne.
2. Krik a nadávky
Možno patríte medzi prchké povahy, ale naučiť sa ovládať je jednou zo základných mantier pracovného pôsobenia v kolektíve. Hoci vás niekto naštve, nemali by ste na neho hneď kričať, či nebodaj mu dokonca nadávať. Zhadzovanie v komunikácii tiež nepomôže.
3. Nevhodný humor na účet kolegov
Posmešky na adresu kolegov, či už medzi štyrmi očami, alebo v širšej skupine – napríklad počas obedovej prestávky, alebo počas podnikového večierka – to je znak, že máte problém so slušným správaním a dodržiavaním istých medzí v profesionálnom kontakte.
4. Obviňovanie iných
Ak vždy hľadáte chybu okolo seba a nedokážete sa pozrieť aj do zrkadla a úprimne vyhodnotiť vlastné konanie, obľúbený asi nebudete. Navyše, ak sa k tomu pridá aj potreba „bonzovania“ na kolegov, ktorí podľa vás urobili niečo nesprávne, máte šance stať sa najneobľúbenejším členom kolektívu.
5. Ignorácia od okolia
Možno ste v tom nevinne, ale možno si za to môžete sami. Ak vás kolektív ignoruje, keď vôjdete do miestnosti, ľudia zostanú ticho, môže ísť o jasný prejav nedôvery a odporu. A tie z niečoho vychádzajú. Zamyslite sa nad tým, z čoho…