1. Nie som odborníčka, ale…
Ešte predtým, ako vyslovíte svoj názor, ho spochybňujete. Nie je to rozumné a vašim ďalším slovám to berie váhu.
2. Dáva vám to zmysel?
Vysloviť v pracovnom rozhovore alebo pri riešení situácie takúto vetu nie je rozumné. Podľa odborníčky totiž navodzuje dojem, že sa obávate, že problematike nerozumiete a opäť spochybňujete svoje kompetencie či vedomosti.
3. Čo keby sme skúsili…?
Návrh? Možno. Ale tiež sa to dá vnímať ako spochybňovanie. Ak máte nápad, povedzte to takto: Skúsme toto riešenie! Kolegovia ho nemusia prijať, môže sa o ňom rozpútať diskusia, ale vaša pozícia bude jasnejšie vymedzená. A tiež pevnejšia.
4. Výkričníky a emotikony v písomnej komunikácii
Možno sa vám zdá roztomilé zakončiť rozlúčenie v pracovnom e-maile „smajlíkom“ alebo zdôrazniť žiadosť kolegovi výkričníkmi. Ani jedno však Wildingová neodporúča. Výsledný dojem, ktorý zanecháte, je skôr neistota či nezrelosť.
5. Mali ste mi to povedať/Mohli ste mi to povedať skôr
Vyvolávať pocit viny v kolegoch z vás určite nespraví člena kolektívu, ktorý je obľúbený. A nielen medzi rovnými, ale aj šéfstvom. Skúste radšej použiť návrh v podobe „nabudúce budem rád, ak mi to prinesieš (urobíš) podľa plánu“.