Na trhu práce sa musíte predať!

Dôležité je nielen získať dobré zamestnanie, ale si ho aj udržať. To býva niekedy oveľa ťažšie, ako by sa na začiatku mohlo zdať.

09.11.2014 14:00
práca, zamestnanie, kariéra Foto:
V práci nedajte na seba zabudnúť.

Prešli ste prvým, druhým aj tretím kolom výberového procesu. A máte ho! Váš „džob“ snov sa stal skutočnosťou a firma kladne ohodnotila vaše doterajšie vzdelanie aj pracovné skúsenosti. „Predať sa“, ste úspešne zvládli. Nezaspite však na vavrínoch!

Poradíme vám pár marketingových tipov, aby ste sa vedeli úspešne predať.

O kom nik nevie, neexistuje!

Poznáte ten „facebookový“ slogan „Nie, si na Facebooku, neexistuješ.“ Pokojne by sme ho mohli parafrázovať aj na situáciu v práci. Ak budete sivá myška, o ktorej nikto nevie, hoc vo firme pracuje už viac ako 5 rokov, jednoducho nebudete existovať. Ani pre kolegov, ani pre šéfa, ktorý dáva odmeny, zvyšuje plať a posúva zamestnancov na vyššie posty. Nie, nebojte sa, nemusia sa s vašim ranným príchodom rozletieť dvere kancelárie a vy vojdete s hlasitým smiechom, len preto, aby si vás všetci všimli. Stačí, ak na seba budete upozorňovať priebežne, nevtieravo a nebudete sa vyhýbať firemným akciám. Občas prehoďte slovko dve so šéfom na chodbe či vo výťahu. Alebo prineste kolegom doma upečený koláč či inú dobrotu.

Majte priateľov

Áno, uznávame, nájsť si v dnešnej dobe medzi kolegami kamarátov nie je jednoduché. Nikde však nie je napísané, že tie kamarátstva budú „na život a na smrť“. Väčšina sa i tak rozpadne po odchode z pracoviska. Nájdite si však aspoň nejaké spriaznené duše. Ľudí, s ktorými si máte čo povedať alebo máte podobné záujmy. Ani neviete, kedy vám môžu byť užitoční.

Prezentujte svoju prácu a vedomosti

Po počiatočnom oťukaní si okolia v novom zamestnaní a zapracovaní sa, môžete začať s marketingovou stratégiou.
1. Ujasnite si cieľ, ktorý chcete dosiahnuť (vyššia pracovná pozícia, lepšie podmienky, vyššie finančné ohodnotenie a pod.).
2. Nech o vašej práci vedia! Keď dosiahnete nejaký úspech, dajte o tom vedieť aj iným. Pripravujte nové nápady, ktoré by firme mohli pomôcť. Vyhnite sa tomu, že budete svoju prácu podceňovať alebo úspechy pripisovať aj kolektívu, napriek tomu, že ste projekt robili takmer sám.
3. Na svojom PR pracujte denne. Prečo? Lebo najpredávanejšie výroby nemusia byť nutne tie najlepšie, ale sú to práve tie, ktoré sa ako najlepšie prezentujú.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #práca #presadiť sa #osobná prezentácia #marketingová stratégia
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy

+ Dnes zabudnite na tučné potraviny, mohlo by vám prísť nevoľno.
Myslite na peniaze, ktoré zarábate, naučíte sa s...

+ Začnite jedávať pravidelnejšie, podarí sa vám tak zhodiť pár kilogramov.
Sústreďte sa na svoje vzdelanie, prácu...