Sme rôzni, ovplyvňujú nás všelijaké životné skúsenosti a niektorí sa s radosťou oháňajú aj vekom – nielen tí, čo si už nejaké to desaťročie v práci odkrútili, ale aj „uchá“. A vznikajú trenice…!
Nadriadený je od vás generačne mladší, či starší?
Vekový rozdiel by nemal byť prekážkou v komunikácii, pri vzájomnom porozumení, ani v rámci kolektívnej činnosti, či pri individuálnom plnení požiadaviek zamestnávateľa. Vždy sa dá zachovať korektný postoj z oboch strán, len tu musí zvíťaziť zdravý rozum, diplomacia, slušnosť, takt a rešpekt. Dôležité je nebrať veci osobne a nevzťahovať vzniknuté problémy na to, či máte toho odžitého menej alebo viac ako šéf.
Nastupujete po dlhšej pauze, odvykli si od povinností?
Tu môžu nastať dusnejšie chvíle, najmä ak sa na pracovisku vyžaduje prísna disciplína, dochvíľnosť, stopercentný výkon a keď nikoho nezaujíma, že ste si od niečoho takého odvykli, alebo to doposiaľ ešte nezažili. Nič iné vám neostáva, iba sa na nový režim čím skôr naladiť a ukázať, že na to máte. Najmä, ak s vami jednajú fér a vysoké nároky sú adekvátne.
Začleňte sa, buďte kolektívny hráč, aj rozhodný typ
Nadriadený môže byť neprimerane náročný, ale i benevolentný, bez motivácie pre zamestnancov. Vy hrajte s čistými kartami, robte to, čo sa od vás očakáva a v prípade, že správanie z druhej strany je neprofesionálne, či nedôstojné, ukážte hranice. Uvidíte, že z arogancie ubudne, ale robte to šikovne, nie okato a obmedzene! Zapájajte sa do kolektívneho diania (ale nie pri riešení sporov, ktoré sa vás netýkajú!), prejavte i vlastný názor a onedlho sa všetko upraví k vašej lepšej vyrovnanosti.