Viac šéfov je však takých, že si všimne, resp. zhodnotí len chybu. Zavolá si vás na „koberček“ a vy sa máte obhajovať. Nepríjemné, však? V tomto prípade občas platí „neberte si všetko tak osobne“.
Neskáčte do reči
Vypočujte si v tichosti šéfa a všetky jeho pripomienky k vašej chybe. Už tým, že ho necháte rozprávať, urobíte veľa, resp. viac, akoby ste mu skákali do reči a mali snahu obhajovať sa. Na to bude čas, keď dopovie všetko, čo chcel. Ak však na vás zvyšuje hlas, upozornite ho, navrhnite, že sa o tom môžete porozprávať aj pokojnejšie, že jeho zvýšený tón sa vás dotýka.
Už sa to nezopakuje
Skúste čo najzrozumiteľnejšie sformulovať, prečo a ako prišlo k chybe. Určite sa nesnažte zvaliť ju na niekoho iného. Hovorte len za seba, druhých nespomínajte. A v prípade, že zhodnotíte, že je šéf v práve, ospravedlňte sa. Prisľúbte, že chybu opravíte tak skoro, ako to len bude možné, no zároveň prisľúbte, že nič podobné sa už nezopakuje.
Zmapujte situáciu
Občas je ťažké nájsť kompromis. Zistiť, do akej miery sa treba šéfovou pripomienkou zaoberať. Zistite situáciu v práci, aj keď ste doteraz boli zahľadená len do svojej práce a svojich problémov. Sledujte trochu, či na „koberec“ chodia aj spolupracovníci, prípadne sa tých, s ktorými máte lepší vzťah, na rovinu opýtajte, či poznajú k šéfovi kľúč. Možno budete milo prekvapená a zistíte, že šéfove pripomienky stčí hádzať za hlavu a príliš si ich nebrať k srdcu. Možno má on len občas pocit, že musí skontrolovať, ako sa veci majú, no nemyslí to s vami zle.