Načo si máme znechucovať celé mesiace či roky, podporovať stres, žiť v neustálom napätí a nechuti fungovať v pracovnom prostredí, ktoré nám nesedí?
Nalaďte sa lepšie už zrána
Keď si privstanete a stihnete sa pritúliť k partnerovi, všímať si viac potreby celej rodiny, doprajete si dlhšiu sprchu a prípravu v kúpeľni, budete sa cítiť lepšie. Myslite na tieto veci počas cesty do práce, urobte si hneď po príchode do kancelárie voňavú kávičku, poupratujte si okolie, skrášlite ho nejakým kvietkom a fotografiami blízkych, vytvorte si pohodlie a útulné prostredie. Spíšte si plánik povinností a skúste ich začať čo najskôr po týchto ranných rituáloch riešiť. Tie, čo sa vám zdajú najmenej príjemné, neodkladajte, vybavte ich ako prvé.
Vľúdne gestá na všetky strany
Povzneste sa nad to, ak vám niekto z kolegov nejako ublížil, neberte to osobne, pokúste sa jeho správanie vidieť ako slabosť, s ktorou sa musí popasovať on, nie vy. Ale ak viete o svojej chybe a útok (kritika, urážka…) majú opodstatnenie, priznajte to a ukážte vôľu zamyslieť sa nad tým. Zároveň v sebe neduste, ak vám vadí spôsob, akým sa s vami komunikuje. Používajte argumenty a keď nezaberajú, snažte sa tvrdšiu povahu tolerovať a ak sa dá, ignorovať úplne.
Každý musí zdolávať prekážky
Nielen vy to máte v práci ťažké, ale aj ostatní a verte, že možno i oveľa ťažšie. Niekto zvláda lepšie nápor povinností, iný je odolnejší voči problémovým povahám, jeden svoj stres ukazuje, ďalší ho krotí a nikdy presne neviete, čo všetko je za správaním toho-ktorého človeka. Snažte sa riešiť situácie s triezvou hlavou, zaujímať sa viac o druhých, menej sa zameriavať na seba. Len tak zmiernite napätia, nájdete si kolegov, ochotných vám pomôcť, pochopiť vás. Tešte sa z rodiny a blízkych, naberajte pri nich novú energiu a všetko bude fajn.